IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Самочувствието като фактор за развитието на един пазар на имоти

Балтийският пазар на имоти предлага огромни възможности за развитие, но трябва да се погрижи за начина, по който те се комуникират пред инвестиционната общност

14:37 | 01.11.10 г.
Автор - снимка
Създател
Самочувствието като фактор за развитието на един пазар на имоти

Инвестиционната атрактивност за даден пазар се определя от редица обективни обстоятелства като цени, търсене и предлагане, качество на продукта, икономическа стабилност, прозрачност, юридическа система и др.

Наред с това обаче има и някои субективни фактори, които влияят на отношението на инвеститорите към него.

Такъв е примерът с балтийските пазари на имоти, които редица търговци все още пренебрегват. Като една от причините за това някои експерти посочват и отношението на самите играчи на пазара в региона и тяхното схващане, че той все още е прекалено малък.

Това са изводите на някои от специалистите от Международния съвет за търговските центрове (ICSC), които наскоро проведоха конференция в латвийската столица Рига, посветена на търговския сегмент от пазара на имоти в региона.

Въпреки че има редица положителни признаци, един от основните проблеми на балтийския пазар може да се окаже неговото собствено схващане за себе си като „малък“, коментират от ICSC.

„Срещам трудности да убеждавам нашите инвеститори защо инвестираме тук, дори когато има казвам, че нашата норма на капитализация е добра и че правим пари“, коментира Петри Олкинуора, изпълнителен директор на базираната в Хелзинки компания за развитие на търговски центрове с редица проекти на балтийските пазари Citycon.

„Регионът трябва да има повече увереност в себе си, да бъде готов да разпространи добрата новина и да образова света“ , смята той.

Според ICSC в момента регионът предлага значителни инвестиционни възможности, като доверието на потребителите през последните месеци се е покачило, а постъпленията от инвестиции започват да се покачват.

Това, което на този етап трябва да направи регионът, е да „гарантира, че не е подценен и да тръби по-силно за своите успехи“, смятат лекторите на конференцията.

С общо население от около 7 млн. души Литва, Латвия и Естония е много лесно да бъдат пренебрегнати от големи международни вериги като H&M.

Въпреки това по думите на Марсис Будлевскис, директор Отдаване под наем и развитие на Linstow Center Managemen, регионът предлага „огромни възможности за франчайзинг“ , с който на местния пазар да бъдат доведени големи международни търговски формати, известни в други части на света.

„За международните търговци, които целят да установят глобална репутация, съществува златна възможност да представят своята марка на балтийския пазар на цената на нисък риск, а за професионалните франчайз оператори – да създадат успешни бизнеси“, коментира той.

Специалистите твърдят също така, че на пазара все още има на разположение капитал, а банките са склонни да финансират проекти и инвеститори, които демонстрират професионализъм и потенциал.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:00 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още