Лидерът на японската корпорация SoftBank Group Масайоши Сон разкри, че планира първично публично предлагане на телекомуникационните операции на организацията в Япония. С това той подсказа начина, по който ще се развива неговата бизнес империя, както и фактът, че ще се фокусира повече върху инвестиции в стартъпи като Uber Technologies, пише Bloomberg.
Отделянето на част от дейностите на SoftBank, и по-конкретно тези за инвестиции и телекомуникации, ще донесе “по-голяма яснота и по-добро отговаряне на различните нужди на инвеститорите”, посочва SoftBank в изявление. На пресконференция Сон заяви, че телекомуникационният бизнес ще насърчи плащанията на дивиденти, а целта е листването да се осъществи в рамките на година.
През последната година Сон се насочи към инвестиции в технологични компании, използвайки средства от телекомуникационния бизнес, за да придобие дялове във фирми като Uber, китайската Didi Chuxing и индийската Flipkart Online Services. И все пак инвеститорите не са особено развълнувани от тези сделки, тъй като пазарната капитализация на компанията изостава спрямо стойността на нейните активи.
Отделянето на звеното за мобилни телефони може да помогне за затварянето на тази пропаст, докато същевременно набира капитал и облекчава част от тежестта на дълга на компанията.
“С IPO-то на японските операции на SoftBank, различните части на компанията могат да продължат да растат независимо”, коментира Сон. “По този начин аз мога да отделя повече време за дългосрочната глобална корпоративна стратегия”.
SoftBank обяви плана си за първично публично предлагане заедно с отчета си, който се оказа под очакванията на анализаторите.
Оперативната печалба е достигнала 274 млрд. йени (2,5 млрд. долара) през периода, завършил през декември, обяви базираната в Токио компания. Това е под средната прогноза на анализаторите за 293 млрд. йени. Приходите от продажби са достигнали 2,4 трлн. йени, надминавайки прогнозата за 2,3 трлн. йени.
Печалбата от операциите на вътрешния ѝ пазар може да се окаже под натиск, докато Rakuten планира да се превърне в четвъртия по големина мобилен оператор в страната. Сон, който ръководи придобиването на японския бизнес на Vodafone през 2006 г., твърди, че приветства конкуренцията.
Печалбата от японските телекомуникационни операции преди данъци и лихви е спаднала с 3,1% до 964 млрд. йени през деветте месеца, завършили през декември, докато компанията предлагаше намаления, за да привлече нови потребители. Сега тя има 33 млн. абонати.
SoftBank не разкрива какъв дял от мобилния си бизнес планира да продаде и каква сума очаква да набере.
Vision Fund е допринесъл 236,4 млрд. йени към оперативната печалба за деветмесечието, обяви компанията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна