Шест големи компании обявиха, че ще въведат светофарната система за етикетиране на своите продукти, информира в бюлетина си Асоциация Активни потребители.
The Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo и Unilever съобщиха преди дни, че ще въведат цветно кодиране на хранителната информация, популярно още като светофарно изобразяване.
Това означава, че когато съдържанието на даден хранителен елемент, например мазнини, надвишава препоръчителната дневна доза, то стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено спрямо количеството. Когато то е по-ниско, ще бъде оцветявано в зелено.
Асоциацията смята, че този подход трябва да бъде възприет в целия Европейски съюз, но идеята не е събрала достатъчно подкрепа в Европейския парламент.
Сега се очаква все по-често да срещаме „светофарни етикети” в магазините.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
преди 8 години И контрола кой и как ше го осъществява...пълен булшит е всичко , не го ли откъсна от градината си ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години то тези 6-те па правят ти казвам едни "хранителни продукти" ум да ти зайде ... даже и водата дето бутилират трябва да имате едно наум, че като знам как я обработват... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Е то всичко ще е зелено.Представяш ли си някой производител да сложи на храната си жълто или червено - в смисъл "не се препоръчва яденето на този ***":) :) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Или нещо не е обяснено напълно, или ни се готви поредния удар срещу малки и независими. В момента на етикета пише какво количество мазнини съдържа продукта на 100 гр. такъв. Препоръчителния дневен прием е ориентировъчен и зависи от много фактори, т.е. обявяването в зелено на един Марс, защото отговаря по показатели за възрастен е напълно възможно да е в червено(т.е. надвишава много) за едно дете. Не споменавам, че един Марс е в зелено, но е малко под препоръчителните норми, то два със сигурност са над! Не говорим за тип на мазнините или... За това въвеждането на цветен код за храната по тоя начин е вредно. Да, ако говорим за цветен код за съдържание на подсладители или изобщо на химия, какъвто има при пастите за зъби, да, тогава би било по-добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар