Най-големият търговец на дрехи в света Inditex отчете печалба над очакванията на анализаторите. Това се случва на фона на фокуса на компанията над онлайн разширяването, на което дава приоритет спрямо отварянето на физически магазини, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба за първата половина се е увеличила с 8% до 1,61 млрд. евро през шестте месеца до края на юли, заяви Inditex в сряда. Анализаторите очакваха 1,58 млрд. евро.
Приходите са нараснали с 13% през първите седмици на третото тримесечие, без да се отразяват валутните влияния, което е малко по-бавно от 16-процентовия растеж през първата половина.
Inditex, която управлява Zara и други марки в над 7000 магазина в 91 страни, тази година понижи целта си за разширяването на физическите си магазини, фокусирайки се върху засилване на онлайн пазаруването. Стратегията включва по-големи магазини на ключови пазари, като част от опита за поддържане на растежа, след като приходите се увеличиха 8 пъти от първичното публично предлагане на компанията през 2001 г. Представянето ѝ задминава конкурентите в индустрията като Hennes & Mauritz (H&M), чиито продажби за август се оказаха под оценките на анализаторите.
„От гледна точка на трудностите, които изпитват конкурентите при облеклата, днешните резултати отново ни напомнят за качеството на бизнес модела на Inditex”, каза анализаторът от Exane BNP Paribas Симон Болър.
Като част от дигиталното разширяване базираната в Артейхо, Испания, Inditex планира през октомври да стартира онлайн продажби за всичките си брандове в Турция. Същия месец компанията ще отвори и първия си магазин Zara в Оукланд. Продажбите от разработените магазини, които изключват валутните движения, са се увеличили с 11% през първата половина.
Inditex печели и от стабилния темп на икономически растеж на Испания, където търговецът на дребно генерира около една пета от продажбите си. Местният пазар на дрехи се е разраснал средно с 3% през тримесечния период до юли, сочи испанската статистическа агенция.
Валутните колебания засягат Inditex на два фронта, като силният долар е повишил разходите за 35% от облеклата на компанията, идващи от азиатските страни, твърди анализаторът от Kepler Cheuvreux Наталия Бобо. В същото време слабите руска рубла, британски паунд, мексиканско песо и турска лира са се отразили негативно на ръста на продажбите, допълва тя.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото