Starbucks Corp. бележи 16% годишен ръст на тримесечната печалба, след като веригата кафенета отчете по-голямо вътрешно търсене и привлече повече клиенти чрез мобилното си приложение, пише MarketWatch.
Но американската компания не оправда прогнозите на анализаторите по отношение на продажбите, което потопи цената на акциите й с 5,3% в следборсовата търговия в Ню Йорк в четвъртък.
В периода януари-март 2016 г. Starbucks печели 575,1 млн. долара, което е повече от спечелените през същия период на миналата година 494,9 млн. долара. Приходите са нагоре с 9,4% годишно до 4,99 млрд. долара от 4,56 млрд. долара. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха приходи за 5,03 млрд. долара.
Продажбите в откритите поне преди година кафенета се покачват с 6% годишно през отчетния период, но се разминават с очакванията за повишение от 6,7 на сто.
Продажбите у дома допринасят за увеличението, като продажбите в САЩ са нагоре със 7 на сто. Това засенчва слабия ръст на продажбите в Европа, където бизнесът на компанията пострада от терористичните атаки в Париж и Брюксел и където по-скъпият американски долар продължава да прави напитките и храните й по-скъпи за чуждите клиенти. Продажбите на Стария континент са нагоре само с 1% през тримесечието, което е по-малко от очакваното.
Компанията продължава да се разраства в глобален план, като в четвъртък отвори първото си кафене в Южна Африка, която се счита за вход на пазарите на африканския континент.
В края на март по земното кълбо Starbucks притежава близо 24 хил. кафенета, което е с 8,3% повече спрямо същия период на миналата година.
Главният изпълнителен директор Хауърд Шулц подчерта и ръста в Китай от 5 на сто. През последното тримесечие кафенетата на компанията в Азия са се увеличили с 18%.
Същевременно Starbucks работи за диверсифицирането на бизнеса с кафе, като е по средата на 5-годишен план да удвои приходите си от продажби на хранителни продукти в САЩ.
Дигиталните инициативи като създаването на мобилно приложение също помагат на заведенията да работят по-ефективно, което увеличава продажбите и приходите. На годишна база мобилните поръчки и използването на приложението са се удвоили. Компанията изпълнява 8 млн. мобилни поръчки и плащания всеки месец.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт