Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever изостря фокуса си върху рентабилността, като повишава цените и понижава разходите във всички сфери – от полети на служителите до съставките на продуктите. Основна причина за това е, че редица активисти инвеститори се насочват към гиганти в потребителските стоки, борещи се с бавен растеж, коментира Bloomberg.
Производителят на майонезата Hellman’s и сапуна Dove заяви в четвъртък, че все повече се стреми към ефективност в отговор на неуспешния опит за придобиване от Kraft Heinz и след като конкурентите Nestle и Procter & Gamble се оказаха под натиск заради активистите Дан Лойб и Нелсън Пелц.
Компанията е повишила цените с 3% през второто тримесечие при същия обем, заяви тя в четвъртък. Това е помогнало на базисните продажби да се увеличат със същия процент. Акциите ѝ поскъпнаха с 1,2% в ранната търговия в Лондон.
Unilever заяви, че е постигнала икономии за над 1 млрд. евро през първото полугодие и е напът да изпълни целта си от икономии за 6 млрд. евро и 20% базисен оперативен марж до 2020 г. Компанията е орязала 500 млн. евро чрез инициативи във веригите на доставки, включително намаляване на разходите за съставките на праховете за пране. Разходите за рекламни агенции също са били понижени със 17%.
Докато компанията ускорява усилията си за по-висока ефективност през второто полугодие, маржовете на печалба може да нараснат с над 1 процентен пункт за цялата година, каза главният изпълнителен директор Пол Полман в разговор с анализатори.
„Както очаквахме, резултатите са силни – до голяма степен в съответствие [с прогнозите] за растежа на продажбите, но изненадващи при маржовете“, коментира Андрю Ууд, анализатор в Sanford C. Bernstein.
Ръстът на базисните приходи на компанията е в съответствие с медианната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 3,1%. Растежът леко се е ускорил спрямо нивата от първото тримесечие от 2,9%. Продаденият обем през периода остава без промяна, а ценовите увеличения от 3% допринасят за по-високите продажби. Базисната печалба се увеличава с 14,4% до 1,14 евро на акция.
Акциите на Unilever са поскъпнали с около 25%, откакто офертата за придобиване от Kraft Heinz бе направена публична през февруари. Компанията обеща по-голяма рентабилност, след като отхвърли офертата, както и увеличение на дивидента с 12% и обратно изкупуване на акции за 5 млрд. долара.


Тежка катастрофа със загинал
Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
Евгений Кънев: Бюджетът може и да бъде приет силово, но ще има последици
Силен трус разлюля Япония, има предупреждение за цунами
Стармър, Мерц и Макрон в един глас: Ние сме с Украйна
Георгиев за кораба KAIROS: Евакуирана е голяма част от екипажа