Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever планира обратно изкупуване на акции на стойност 5 млрд. евро и продажба на бизнеса си с хранителни продукти за мазане. Намеренията са част от усилията на компанията да запази независимостта си, след като отхвърли оферта за придобиване от Kraft Heinz, съобщава Bloomberg.
Собственикът на сапуните Dove и майонезата Hellmann повишава целта си за икономии на разходите и предприема стъпки, за да увеличи дивидента си след стратегически преглед, наложен от непоисканата оферта за придобиване за 143 млрд. долара, която американската компания отхвърли през февруари два дни след представянето ѝ. Unilever планира да намали рекламните разходи и ще съкрати неназован брой работни места, като ще преосмисли и двойната англо-холандска структура.
„Преструктурирането и промените са просто част от живота в нашата индустрия“, заяви главният финансов директор Греъм Пикетли в интервю.
Обявените промени са „достатъчно, за да подкрепят последното поскъпване на акциите, но не са достатъчно, за да подкрепят бъдещо изменение на рейтинга“, коментира анализаторът от Natixis Пиер Тегнър.
Бизнесът с продукти за мазане ще бъде продаден или преструктуриран, казва компанията. Подготвя се и интегриране на бизнесите за храни и освежителни напитки в подразделение, което ще бъде базирано в Холандия. Компанията обмисля и опростяване на двойната си правна структура, при която тя е публична компания както във Великобритания, така и в Холандия.
Unilever отчита „много голям“ интерес към бизнеса с продукти за мазане от фондове за частен капитал, казва Пикетли, като не назовава имена. Компанията е убедена, че може да продаде бизнеса на подходяща цена, добавя той.
Промените ще доведат до някои съкращения на позиции в старшия и средния мениджмънт, допълва главният финансов директор. Компанията очаква и икономии от дейността си по обществени поръчки и маркетинг. Сред другите промени са и план за намаляване на броя реклами, които поръчва, с 30%, казва още той.
Unilever повишава и целта си за икономии на разходите до 6 млрд. евро от 4 млрд. евро и допълва, че дивидентът също ще бъде увеличен с 12%. Компанията очаква да намали разходите с 3,5 млрд. евро от 2017 г. до 2019 г. в резултат на мерки за по-добра ефективност.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото