Автомобилната промишленост е не само предприятията, в които се произвеждат автомобили, но също така много малки заводи и фирми, доставящи различни компоненти. Именно те ще бъдат поставени под сериозна заплаха за бъдещето си, след като големите производители в Германия - BMW, Daimler и Volkswagen, обявиха, че ще пренасочат усилията си към електромобилите, съобщава Deutsche Welle.
Според информацията, тежки времена очакват заводите, произвеждащи мотори, както и компании, специализирали се в направата на бутала, гарнитури, изпускателни системи и скоростни кутии. Според професор Фердинанд Дуденхьофер от Университета Дуисбург-Есен, работните си места могат да загубят повече от 75 000 души от този сектор.
На свой ред Институтът за автомобилна промишленост (IFA) твърди в свое проучване, че около 30% от малките и средни фирми в бранша ще бъдат разорени, а над 100 000 души ще останат без работа до 2025 г. Главната причина е, че за направата на един електромотор са нужни 5 пъти по-малко детайли, отколко при двигател с вътрешно горене, което на свой ред води до намаляване на работната ръка.
Експертите са на мнение, че проблемите могат да бъдат решени в някаква степен, ако големите концерни се ориентират към направата на заводи за производство на батерии в Германия. Те обаче признават, че това ще бъде много трудно, тъй като като цяло "Германия е проспала разработката и производството на батерии за електромобили".
"Volkswagen предпочита да купува литиево-йонни батерии от този, който ги прави най-добре. За съжаление германските автомобилни компании, пропуснаха този процес", признава и изпълнителният директор на Volkswagen AG Матиас Мюлер.
Още подобни новини четете в Automedia.bg!


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
преди 9 години 5 пъти по-малко детайли и работна ръка , а по-скъпа крайна цена !? Супер бизнес ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години така си е, дори за повече работни места най-добре да се изхвърлят от заводите всякакви автоматизации, механизации и всичко да се прави на ръка....абе ка ви ги раждат кратуните тия анализи и какво изобщо казвате с такива прозрения?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар