Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе съобщи, че първичното публично предлагане (initial public offering, IPO) на Ferrari ще се отложи за четвъртото тримесечие на 2015 г. поради технически причини, пише MarketWatch.
Първият възможен ден за IPO-то е 13 октомври 2015 г., разкри шефът на автомобилната компания. Листването, обявено през 2014 г., първоначално трябваше да се осъществи през юни преди да бъде отложено за третото тримесечие на тази година.
„Адвокатите ме посъветваха да изчакам, докато не мине година от сливането от 12 октомври 2014 г., което създаде FiatChrysler“, коментира Маркионе. Той не поясни защо компанията не е взела предвид този проблем, когато обяви предходната дата за предлагането на акциите.
Fiat Chrysler възнамерява да продаде 10% от Ferrari чрез IPO и да разпредели 80-те процента, които притежава в производителя на луксозни коли, на акционерите. Отделянето все още е насрочено за началото на следващата година, но предлагането на акциите се отлага за четвъртото тримесечие.
Акциите на Fiat Chrysler поскъпнаха значително след новините за листването и разпределянето на останалите акции сред бъдещите акционери. Анализаторите смятат, че стойността на Ferarri може да бъде от 4 млрд. евро до над 10 млрд. евро.
Маркионе, който призовава за нуждата от сливания в автомобилната индустрия с цел намаляване на разходите за разработки, заяви още, че ако започне „консолидационен процес“ и бъде помолен да остане, той може да продължи да управлява и след заложената от него 2018 г. като година за пенсиониране.
Според 62-годишния Маркионе отлагането не е свързано с желанието на Fiat Chrysler да намери кандидат за сливане през това време.
Наскоро председателят на Борда на Fiat Chrysler Джон Елкън потвърди, че компанията е предложила на General Motors Co. да се слеят, но детройтската компания е отхвърлила офертата. По думите на Елкън Fiat Chrysler е осъществил контакт с други конкуренти, въпреки че не разкри повече детайли.
Маркионе каза, че Fiat Chrysler се е свързала със своя китайски партньор Guangzhou Automobile Industry Group Co., за да бъде обсъдена темата с консолидацията, но разкри, че сделка там едва ли предстои, защото няма много възможности за спестяване на разходи.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?