Ръководствата на Mercedes-Benz и Volkswagen AG настояват технологичният концерн Google, който разработва операционни системи за техните автомобили, да ограничи събирането на личните данни на потребителите или напълно да се откаже от това. Пред Automotive News топ мениджъри на двата производителя обявиха, че между тях и Google назрява сериозен конфликт по този въпрос.
„Ние искаме да използваме технологиите на Google, но същевременно искаме да останем собственици на нашите автомобили – коментира изпълнителният директор на Volkswagen AG Мартин Винтеркорн. – Конфликтът е налице, тъй като данните, които трябва да бъдат вкарани в системата, стават лесно достъпни за трети лица.“
Именно компанията Volkswagen бе една от първите, които подписа договор с Google за използване на системата Auto в своите автомобили. Германският производител заедно с още няколко фирми влезе в така наречения „Автомобилен алианс“, който обединява бъдещите клиенти на американския производител на компютърни технологии.
Някои марки обаче предпочитат да интегрират в своите модели други системи – CarPlay на Apple или Windows на Microsoft. Именно по тази причина Mercedes-Benz не влезе в „Автомобилния алианс“, тъй като вече имаше сключен договор с Apple. Производителят от Щутгарт обаче не изключва възможността на по-късен етап да започне да предлага и продукти на Google.
„Засега сериозно препятствие по пътя ни към сътрудничеството с Google е именно политиката на тази компания за събиране на лични данни – коментира ръководителят на концерна Daimler Дитер Цетче. – Според мен най-правилният път пред автомобилните производители е да създадат собствени операционни системи и така да избегнат зависимостта си от трети страни.“
През 2014 г. испански гражданин се обърна към Върховния съд на ЕС с искане Google да не разкрива личните данни на хора в случай на интерес от други лица. Това стана, след като мъжът открил в търсачката данни за продажбата на дома си. Испанецът смята, че това е нарушение на личните му права и това бе потвърдено от съда, който нареди на Google да премахне информацията.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
„Ние искаме да използваме технологиите на Google, но същевременно искаме да останем собственици на нашите автомобили – коментира изпълнителният директор на Volkswagen AG Мартин Винтеркорн. – Конфликтът е налице, тъй като данните, които трябва да бъдат вкарани в системата, стават лесно достъпни за трети лица.“
Именно компанията Volkswagen бе една от първите, които подписа договор с Google за използване на системата Auto в своите автомобили. Германският производител заедно с още няколко фирми влезе в така наречения „Автомобилен алианс“, който обединява бъдещите клиенти на американския производител на компютърни технологии.
Някои марки обаче предпочитат да интегрират в своите модели други системи – CarPlay на Apple или Windows на Microsoft. Именно по тази причина Mercedes-Benz не влезе в „Автомобилния алианс“, тъй като вече имаше сключен договор с Apple. Производителят от Щутгарт обаче не изключва възможността на по-късен етап да започне да предлага и продукти на Google.
„Засега сериозно препятствие по пътя ни към сътрудничеството с Google е именно политиката на тази компания за събиране на лични данни – коментира ръководителят на концерна Daimler Дитер Цетче. – Според мен най-правилният път пред автомобилните производители е да създадат собствени операционни системи и така да избегнат зависимостта си от трети страни.“
През 2014 г. испански гражданин се обърна към Върховния съд на ЕС с искане Google да не разкрива личните данни на хора в случай на интерес от други лица. Това стана, след като мъжът открил в търсачката данни за продажбата на дома си. Испанецът смята, че това е нарушение на личните му права и това бе потвърдено от съда, който нареди на Google да премахне информацията.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
30 души са задържани на протеста в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Мадона разгорещи страстите по къса рокля
Движението по софийския булевард "Васил Левски" е възстановено
Проф. Михаил Константинов: Считайте властта за свалена
Протестът не е за надделяването на една или друга партия, а е срещу фасадната демокрация
Кардиолог съветва какво да избягваме за здраво сърце