Уилбър Рос, който бе номиниран от американския президент Доналд Тръмп да управлява министерството на търговията, планира да запази инвестиции за милиарди долари в дружества извън САЩ, чиито стойности може да бъдат засегнати от политиките, които прилага като бъдещ министър, съобщава Wall Street Journal.
79-годишният Рос, милиардер и собственик на дружество за частни капиталови инвестиции, заяви, че ако бъде одобрен, ще продаде поне 80 бизнес актива и инвестиционни фондове през следващите няколко месеца.
Той обаче планира да задържи инвестициите си в компания за петролни танкери и 10 други дружества, които инвестират в корабоплаване и финансиране на недвижими имоти, сочат документи, оповестяващи финансите му и етически документи. Не е явно защо Рос ще запази тези 11 актива.
Говорител заяви, че ако бъде одобрен за министър на търговията, Рос се е ангажирал „честно да изпълни закона и ангажиментите в етичното му споразумение и ще последва съветите на съветниците по етика в министерството“.
В писмо до министерството на търговията от миналия месец Рос казва, че шест от дружествата, в които запазва дяловете си, вече не придобиват нови активи. В три други компании ще остане пасивен инвеститор „без да знае предварително или да има влияние върху инвестиционните решения, взимани от мениджърите на активи“, пише той.
Стойността на инвестициите на Рос може да се повиши или спадне в зависимост от политиките на министерството, което освен всичко друго контролира регулациите около петролните разливи и търговските преговори.
Рос запазва дяловете си, оценявани между 8,7 млн. долара и 41,5 млн. долара, сочат документи, подадени към Службата за държавна етика. Дяловете са основно в частни компании, регистрирани на Каймановите острови.
Те включват съинвестиция с китайския държавен инвестиционен фонд в Diamond S Shipping Group – един от най-големите собственици и оператори на средни по размер петролни танкери в света, сочи сайтът на компанията.
Дружеството за капиталови инвестиции на Рос – W.L. Ross & Co., през 2011 г. заедно с група инвеститори, сред които държавния China Investment Corp., са инвестирали общо около 1 млрд. долара в компанията.
Diamond S Shipping Group, която е регистрирана извън страната, но е базирана в Гринуич, Кънектикът, е частна и не разкрива публично списъка с акционерите си. Компанията, която притежава 33 танкера, не е отговорила на исканията за коментар.
Преговорите със и в отговор на Китай ще бъдат една от основните отговорности на Рос като министър на търговията. Неговата роля ще включва място в Комисията за чуждестранни инвестиции в САЩ, агенция, която проучва глобални сделки от гледна точка на националната сигурност и спря няколко китайски придобивания.
Рос ще контролира и агенции с редица правомощия върху търговията – от определянето на лимити върху вноса на текстил до налагането на мита върху несправедливо търгувани стоки. По време на кампанията си за президент Тръмп заплаши да наложи мита между 35% и 45% върху китайския внос в САЩ. Резултатът от търговските преговори може да има по-голямо влияние върху сектора за трансокеански превози, сочат икономисти.
Рос запазва дяловете си именно в компании от този сектор.


Без ток във Варна на 8 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Трима души са загинали в катастрофи за денонощието
Буруджиева: Истинският икономически протестен потенциал още не е излязъл
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция