Най-голямата глобална видео общност за споделяне на оригинално видео съдържание YouTube и българската организация за колективно управление на авторски права в музиката „Музикаутор“ сключиха договор за лицензиране, благодарение на който българските и международни творци – композитори, автори на текст и на аранжимент, ще генерират приходи от дигиталната платформа YouTube в България.
Авторите, които „Музикаутор“ представлява, вече ще получават възнаграждения за своите произведения и от гледанията в YouTube. Генерираните приходи ще се базират на рекламите, които текат преди, след и по време на видеата, качени на базираната в Сан Бруно, Калифорния, и дъщерно дружество на Google Inc. Музикална платформа.
„Щастливи сме от факта, че една от най-големите дигитални платформи стартира в България, с което потребителите получават още една възможност за легален достъп до музикално съдържание. С този нов източник на приход представляваните от „Музикаутор“ автори ще имат вече и икономическа полза от употребата на техните произведения в YouТube. Постигането на споразумение с YouТube е важна стъпка, която създава нови възможности за правоносителите“ – коментира изпълнителният директор на „Музикаутор“ Иван Димитров.
„Изключително доволни сме, че постигнахме споразумение с „Музикаутор“ и представляваните от организацията творци. Това ще благоприятства създаването на българско съдържание и ще даде възможност на авторите да получават възнаграждения от видеоклиповете им в YouTube“, коментира Гудрун Швепе, ръководител Стратегическо развитие, Лицензиране на музика, YouTube ЕМЕА. „Това е също една голяма победа за представителите наYouTube общността, за които слушането на музика и откриването на нови артисти в YouTube е важна част от онлайн преживяването“.
„Музикаутор“ е сдружение за колективно управление на авторски права на композитори, автори на литературни произведения, свързани с музика и музикални издатели, учредено през 1992 г. от 104 български композитори и автори в София. В него членуват над 2500 български автори, като на базата на договори за взаимно представителство с над 60 чуждестранни авторски дружества „Музикаутор“ представлява авторите от близо 100 страни в света.
От 18-ти март 2014 г. YouTube стана достъпен за българските рекламодатели, които могат да достигат до потенциалните си клиенти по-ефективно чрез реклама в платформата. YouTube достига до 72% от интернет потребителите в България и над 50% от населението на възраст над 16 години. (TNS данни, 2014 г.).


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
преди 11 години на нас кой ще плаща за да им слушаме и гледаме наркомано пиянските простотий?а рекламите пропагандират заробване на душите 4рез приканване към консумация която не е нужна ...банките всъщност държат душите на хората посредством хартийките отговор Сигнализирай за неуместен коментар