Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на един от мобилните оператори да прикрива в търговските си обекти съществена информация, свързана с това, че при купуването и ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по своята сметка, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност, съобщават от комисията.
От КЗП посочват още, че телекомът няма право повече да прилага въпросната нелоялна търговска практика. Съгласно Закона за защита на потребителите за нарушението се предвижда санкция до 30 000 лева.
От комисията са извършили проверка в офис на мобилния оператор, която е установила, че компанията не предоставя информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването ѝ.
Информацията може да бъде открита единствено на интернет страницата на телекомуникационния оператор. Но в търговския обект има единствено неактуално ръководство за употреба на пакета за предплатени услуги. Според него картата се дели на два периода. Единият е активен и в него абонатът може да получава и да генерира обаждания и кратки текстови съобщения в период от 12 месеца от датата на активиране. Вторият е допълнителен (пасивен) и с него е възможно само приемането на обаждания и съобщения през последния 13-и месец.
Съгласно старите условия при презареждане с 10 лв. клиентът удължава с година активния период на своята предплатена карта, а пасивния – с един допълнителен месец.
Операторът предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно купуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но тези условия не са актуални.
От КЗП посочват още, че така търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на сумата по нея, което пък води до решение за покупка, което е възможно да не бъде взето без използването на заблуждаващата практика.


Без ток във Варна на 8 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Трима души са загинали в катастрофи за денонощието
Буруджиева: Истинският икономически протестен потенциал още не е излязъл
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция
преди 10 години Става въпрос за Теленор. Съвпадение или не, преди два часа си тръгнах от техен офис, след разправия именно по този въпрос. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Моето мнение е, че освен глобата в полза на държавата за неспазване на законодателството, трябва да има санкция в размера на причинените вреди + някакъв процент обезщетение за пострадалите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар