Американският технологичен концерн Amazon изглежда обмисля разширяване на своята концепция за „магазин на бъдещето“ Amazon Go - обекти за хранителни стоки без каси, към Великобритания и Европа, или поне за това сочат регистрации на редица марки, предава The Verge.
Компанията наскоро e подала няколко заявки за търговска марка, свързани с магазините ѝ Go, в бюрото за интелектуална собственост на Обединеното кралство и в еквивалента му в Европейския съюз.
Компанията е подала заявления, за да запази четири слогана: "No Lines, No Checkout“ (Няма опашка, няма чекиране), „Every Queue is a Defect“ („Всяка опашка е дефект“) и др. подобни. Слоганите са подобни на тези, използвани от компанията, когато за пръв път представи магазините си Go през декември миналата година. По това време имаше съобщения, че компанията възнамерява да отвори около 2 хил. магазина, въпреки че Amazon отрече тези планове.
Amazon тестваше технологията на Amazon Go в обект с площ 1 800 кв. м в Сиатъл, достъп до който имат само служители на концерна. При пазаруването без каси Amazon залага на подобни технологии, които се ползват и при автономно движещите се автомобили. Технологията се крепи на машинно учене, съответни алгоритми и сензори. Тя трябва да разпознава какви стоки на какви цени взимат клиентите от рафтовете, като те се отчитат във виртуални колички. Когато клиентът е готов с пазаруването, той излиза директно от магазина, а сумата автоматично се регистрира чрез акаунта му в Amazon.
Идеята за отстраняване на касите и съответно опашките в магазините не е нова за бранша. Касите са скъпа инвестиция за собствениците на магазини и принуждават клиентите често да чакат дълго време. Досега обаче автоматизираните системи за изчисление на сметката не са напускали стадия на разработването. С новата технология Amazon ще има нужда от едва шест до десет служителя на локация.
Amazon все още има дълъг път, преди да навлезе с магазините си на чужди пазари. Първият магазин трябваше да бъде отворен през март, но технически проблеми очевидно забавиха старта: системите на магазините очевидно се сриват, ако в тях има повече от 20 души, а има и проблеми при проследяването на продукти, поставени на грешното място.
Според Bloomberg британските вериги за хранителни стоки Tesco и Sainsbury са загрижени за потенциалното навлизане на Amazon на местните пазари, особено когато те са изправени пред конкуренция от страна на нискобюджетните Aldi и Lidl. През миналата година Amazon стартира доставки на своята услуга Amazon Fresh в някои части на Лондон.
Великобритания, с добре развитата си електронна търговия, е редовна първа спирка извън САЩ за Amazon, когато тя въвежда нови услуги. Amazon тества три нови формата за търговия с хранителни и нехранителни стоки в Сиатъл - Amazon Go, магазин за хранителни стоки за шофьори и хибриден супермаркет, който смесва онлайн и офлайн пазаруване.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото