Нетните приходи от интернет реклама в България за 2016 г. възлизат на 87,09 млн. лева, като отчитат ръст от 27% на годишна база. Темпът на ръста се засилва за втора поредна година - преди година беше отчетено нарастване от 22%, а преди две години ръстът беше 18,2 на сто.
Това се посочва в седмото поредно годишно проучване на пазара на Interactive Advertising Bulgaria (IAB), което беше представено в рамките на тазгодишния IAB Forum.
За трета поредна година в анкетата са включени и приходите, генерирани от кампании във Facebook и Google. Именно най-голямата в света социална мрежа е привлякла най-много рекламни приходи – 21,9 млн. лева спрямо 15,7 млн. лева през 2015 г. Следващото рекламно място по приходи е дисплей рекламата (без мобилна и видео), за което са били похарчени 21,33 млн. лева (16,95 млн. лева) година по-рано, стана ясно от презентацията на Чавдар Димов, мениджър „Проучвания и бази данни“ в „Икономедиа“.
Общо 19,8 млн. лева са били инвестирани в реклами в резултатите от търсене в Google (15,7 млн. лева година по-рано). С приходи в размер на 9,1 млн. лева следва YouTube, а други 6,81 млн. лева са били похарчени за видео (дисплей) реклама.
Мобилната (дисплей) реклама също расте изключително бързо – със 74% от 1,46 млн. лева до 2,69 млн. лева.
Участници в проучването AdEx 2016 са Алегро /OLX/ IQ Media, bg-mama, Интерактив Шеър – М, BGMaps, Медиа Агенция Аргент, bTV Медиа Груп, MediaS, Crimtan, Мейл БГ, Вестникарска група България, Нетинфо/Nova, VsichkiOferti, Пиеро 97, Dentsu Aegis Network, Photo Forum, Ей Би Си Дизайн енд Комюникейшън, SBB Media, eTarget, Havas Group, Икономедиа, Httpool, Инвестор Медиа Груп и Xplora.bg.


Без ток във Варна на 8 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Трима души са загинали в катастрофи за денонощието
Буруджиева: Истинският икономически протестен потенциал още не е излязъл
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция
преди 8 години Телевизията ще мине, *** друг път :D чуваш ли се кво дрънкаш, тва дори в щатите не е така отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ам... расте, но не достътъчно, уви. Трябва да настигне тв рекламата скоро отговор Сигнализирай за неуместен коментар