Очаква се тази седмица Европейската комисия (ЕК) да предложи по-широк пакет от реформи в закона за авторското право, които ще помогнат на музикантите и техните звукозаписни компании да печелят повече, като накарат стрийминг услугите като YouTube на Google да се борят по-успешно с пиратството, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Като част от защитата на авторското право, се очаква ЕК да предложи и гарантирането на медийните организации на нови права да изискват лицензи дори за публикуването на части от техни статии за 20 години – ход, който ще помогне на издателите да преговарят за компенсация от новинарски агрегатори като Google.
Ратифицирането на предложенията на Европейската комисия, които идват след тригодишно разглеждане на регулацията, имащо за цел актуализиране на законите за авторското право в дигиталната ера, може да отнеме години. Предложенията бяха, а вероятно и ще останат, обект на силно лобиране от носителите на авторски права, като от едната страна стоят звукозаписните компании и медиите, а от друга - технологичните фирми.
Последните твърдят, че предложенията могат да застрашат по-малките компании, които нямат ресурсите да изградят системи със засилени мерки за защита на авторските права, които автоматично да блокират или отстраняват нарушенията.
Ръководителите на музикални компании твърдят, че реформите са стъпка в правилната посока. Мениджърите на звукозаписни фирми подчертават, че по-ранните предложения за промени са увеличавали пропастта между обема на потребяваната музика и сумата на приходите, които тя генерира.
През последните няколко години сайтовете, предлагащи защитено съдържание, качвано от феновете, „процъфтяха и се превърнаха в основни източници на достъп до онлайн съдържание“, гласят последните предложения. Те допълват, че това се отразява на възможността на създателите на съдържание „да получат подходящото възнаграждение“.
Проектът на предложението призовава онлайн услугите да защитават авторското право върху записите и песните, които техните потребители качват, с мерки, които не са предвидени в сегашния закон, нито в САЩ, нито в Европа, освен ако не получат оплаквания. Освен това предложенията изискват услугите да бъдат по-прозрачни по отношение на данните и технологиите си, посочват източници, запознати с въпроса.
Потенциалните реформи подчертават конфликтната връзка между музикалната индустрия и YouTube - платформа, която има повече от 1 млрд. потребители месечно. YouTube разполага с лицензни споразумения, които позволяват на звукозаписните компании автоматично да монетизират, блокират или спират своите произведения от каченото от потребителите съдържание, с по-голяма точност посредством системата „Content ID”. YouTube похарчи 60 млн. долара, за да изгради тази система.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото