Как една страна със сравнително малко население успя да стане толкова популярен културен гигант, който влияе на световни тенденции – от прическите до пърженото пиле? Експерти от Euromonitor са проучили влиянието на Южна Корея върху потребителските стоки, разкривайки стратегиите, които са превърнали азиатската страна в пример за останалите и са насърчили продажбите на потребителските ѝ продукти, пише CNBC.
Продуктовото позициониране в популярните корейски сериали помогна за увеличаването на продажбите на всичко – от храна до разкрасителни продукти.
"Най-уникалната и интересна стратегия на южнокорейски производители и правителството е южнокорейската поп култура, от хитове като “Gangnam Style” до най-новите сериали като „Descendents of the Sun”, писа базираният в Сингапур мениджър проучвания на Euromonitor International Варанкана Ануонг.
"Корейският поп увеличи популярността на нашите продукти и начина на живот сред публики по целия свят. Този мек подход помогна на корейското правителство да насочи компании и марки към успеха в други страни“, коментира експертът.
Международна експанзия
Азиатските страни са топ избор за експанзия на южнокорейските компании, а развиващият се пазар във Виетнам оглавява списъка, тъй като само няколко международни марки са отворили магазини в южноазиатската държава до момента.
Около 33% от 400-те южнокорейски фирми, анкетирани от Euromonitor, твърдят, че са се насочили към Виетнам.
Икономическият гигант Китай се класира на второ място в списъка с най-привлекателните места за експанзия - 28% от компаниите вече работят там, посочва Euromonitor. Други развиващи се икономики също присъстват в топ 10 за южнокорейските компании, сред които Индонезия, Филипините, Тайланд, Малайзия и Русия.
Фирми от Южна Корея се насочват и към САЩ и Европа. През 2015 г. телефоните на Samsung водеха с 8% по пазарен дял в Западна Европа спрямо iPhone на Apple.
Иновации и бързо разработване на продукти
Южнокорейските компании инвестират значително в развитието на продукти и нови технологии, насочени към крайните потребители.
Фирми за разкрасителни продукти, като AmorePacific, LG Household и Health Care, залагат на кратки цикли за разработване на продукти, за да могат да следват темпа на последните тенденции. Така например стикери от Line се появяват на опаковки на различни стоки.
Локализация
Въпреки че корейската поп култура успешно навлиза на определени пазари и да се харесва на дадени потребителски групи, компаниите успяват бързо да адаптират продуктите си спрямо въпросните пазари.
Samsung например предлага различни приложения за своите умни телевизори във Великобритания, Франция и Германия.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото