За Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. McDonald’s създаде най-големия си ресторант в историята, огромна сграда с тапицирани столове, дървени подове и балкон, гледащ към Олимпийския парк.
Основният обект на McDonald’s в Рио представлява само малка част от всичко това. Дори няма места за сядане и се сервира само сладолед. Изборът на компанията разкрива отличителната черта на игрите в Рио - слабото присъствие на големите олимпийски спонсори, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Улиците на Рио де Жанейро не са изпълнени с брандирани автобуси. Билбордовете на спонсорите и промоциите се губят в този цветен град.
В Олимпийския парк малки лога на Coca-Cola красят масите и менютата, докато щандовете с напитки се състоят от количка с един или двама души обслужващ персонал.
В Рио спонсорите се сблъскаха с няколко предизвикателства, твърдят експерти - в това число свиването на икономиката, по-големите промени в маркетинговите стратегии, както и фактът, че събитията са разпределени в рамките на мегаполиса, вместо да са съсредоточени в Олимпийския парк, както беше в Лондон.
“Има усещане, че всичко е в по-малки количества, защото нещата са толкова разпръснати”, коментира Шон Макбрайт, изпълнителен вицепрезидент по спортовете на Ketchum Sports & Entertainment, който представлява спонсори като Procter & Gamble.
Това усещане се засилва от факта, че компаниите залагат повече на дигитален маркетинг и на социалните мрежи, които обикновено не са толкова видими.
“Няма съмнение, че повечето средства за реклама са отишли в социалните мрежи, вместо милиони за показване в Олимпийския парк”, коментира Майкъл Пейн, бивш маркетинг директор в IOC.
По-слабото присъствие на топ спонсорите на Олимпийските игри отразява чувствителната ситуация в Бразилия - икономическите тревоги и политическата нестабилност.
Няколко големи спонсори твърдят, че присъствието им съответства на това от предишните Летни олимпийски игри и отричат твърденията, че притесненията им относно сигурността и здравето са ги накарали да участват в значително по-малки мащаби.
По думите на говорителя на McDonald’s Дейвид Злотник компанията за бързи закуски, която има 33 постоянни ресторанта в Рио, е избрала да отвори само два обекта специално за Олимпийските игри, защото събитията са много разпръснати. Само 45% от състезанията се провеждат в основния парк, допълва той. Злотник посочва, че решението няма нищо общо със състоянието на местната икономика.
Говорителят на Coca-Cola, която спонсорира Олимпийските игри от 1928 г. насам, твърди, че компанията за безалкохолни напитки е инвестирала в маркетинга толкова пари, колкото и при предишното подобно събитие.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ