Ръководите Mylan в България от 2015 година. Разкажете повече за профила на компанията.
Компанията има уникален профил на пазара у нас. Продуктовата листа е диверсифицирана с много терапевтични възможности. Включва брандирани лекарствени продукти под патент и без патент, генерични лекарства, препарати без лекарско предписание, медицински изделия.
Като профил и диверсификация компанията е с много широко портфолио и почти няма аналог на пазара. В България портфолиото включва 65 лекарствени продукта – иновативни, генерични, ОТС лекарства (без лекарско предписание), а глобално те са над 3 000. Около една трета от предлаганите на нашия пазар лекарства се реимбурсират от Националната здравноосигурителна каса.
Независимо, че компанията стартира като генерична в световен мащаб днес в нея работят над три хиляди специалисти в развойна и изследователска дейност и активно инвестира в тази посока. Разполага с над 4 000 съществуващи патента. За 2018 г. глобално са предвидени 1 800 нови регистрации, което означава, че потенциалът за развитие на компанията в България е голям.
Кои терапевтични групи покрива портфолиото в България?
Mylan е лидер в гастроентерологията, има добри позиции в сърдечно-съдовите заболявания, централната нервна система, инфекциозни заболявания, дерматология, алергология, женско здраве. Осем от десет болници в страната работят с лекарствени продукти на компанията.
Какъв е фокусът на българския пазар?
Фокусираме се върху социално значимите заболявания, където има непосрещнати нужди - онкология, лечение на СПИН, диабет, сърдечно-съдови заболявания. Компанията е лидер в света по брой опаковки при лечението на СПИН и осигурява достъп в региони с ограничен такъв – например в Африка. За момента в България не разполагаме с това портфолио и е насока, в която можем да се развием.
Към днешна дата компанията предлага диверсифицирано портфолио, но стартира като генерична. Допускам, че сериозен акцент поставяте върху разработването на биоподобни продукти, които стават все по-важни за балансиране на здравните системи.
В момента Mylan разполага с една от най-големите платформи за развитие на биоподобни лекарства. 16 такива продукта са в процес на развитие и все още не са регистрирани. Имаме много партньорски отношения с различни биологични изследователски центрове, за да доведем до пазара биоподобните лекарства. Работи се за биоподобен инсулин например. Смятаме, че това са насоки с потенциал, където има непосрещнати лекарствени и медицински нужди.
Какви са позициите на компанията като пазарен дял?
Само за миналата година на българския пазар компанията е внесла 4,4 милиона опаковки, или един от пет български пациенти са се лекували с медикаменти на Mylan. Делът на компанията у нас расте и в опаковки, и в стойност – около 2% и по двата показателя. Очакваме растежът да продължи. Имаме какво да предложим на пазара, ще се развиваме в социално значимите заболявания, онкология, диабет.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?