„Във връзка с разпространен Анализ и оценка на Железопътна Инфраструктура – Холдингово Дружество АД от ИП “Елана Трейдинг” АД, бихме искали да обърнем внимание върху следните най-очевидни грешки, които според нас оказват силно негативно влияние върху оценката на компанията“, се казва в прессъобщение от ОББ, водещ мениджър по емисията на Железопътна Инфраструктура – Холдингово Дружество АД, поръчки за която се приемат до днес.
Според ОББ оценката на ИП Елана Трейдинг е базирана на погрешно използвани изходни данни и изчисления „въпреки твърденията, че са използвани прогнозите на емитента“. Това се отнася преди всичко до разпределението на инвестициите в прогнозния период и по-точно - концентрирането на инвестициите, изключително в първите 3 години, като общият им размер за този период надхвърля прогнозираните от емитента инвестиции с над 46 милиона лева, уточняват от финансовата институция, която е мениджър по IPO-то на компанията.
Също така според ОББ неправилно е изчислена нуждата от допълнителен оборотен капитал, особено през 2008 г., която надхвърля реално прогнозираните от емитента нужди с над 12 милиона и не съответства на прогнозираните от емитента промени в оборотния капитал.
Резултатът само от тези две грешки са отрицателните парични потоци за първите 2 години от прогнозния период, участващи в оценката на компанията и заемащ огромен дял в от нея.
Анализът на ОББ чрез DCF модела за оценка на компанията показва 6,37 лв. на акция, а анализът на Елана показва 2,74 лв.
От Елана уточниха за Investor.bg, че са заложили 65 млн. лв. инвестиции за първите 3 г., защото тази цифра е оповестена на пресконференцията при представянето на IPO-то на дружеството. Без тези инвестиции оценката на акция на ЖП Инфраструктура би била по-висока, защото инвестициите са изходящи парични потоци. Също така от Елана считат, че не може оборотния капитал за 2008 г. да намалява, както е в модела на ОББ, затова анализаторите на Елана са заложили 10% от приходите за оборотен капитал, което е консервативно на фона на регулярното забавяне на плащания при инфраструктурните проекти.
От ОББ заявяват същи, че не е ясно също така защо е използван номинален дългосрочен растеж от 2,5%, което би означавало дългосрочен отрицателен реален растеж на икономиката и на отрасъла като цяло. „Това е абсурдно предвиждане, което не се базира на каквито и да е достоверни източници и прогнози. Ниският дългосрочен растеж оказва силно отрицателно влияние на оценката на компанията като цяло.
Само за сравнение, използвания при оценката на компанията дългосрочен растеж след прогнозния период, възлиза на 6%, което по-точно съответства на правителствените прогнози за реален ръст на икономиката“, се казва в съобщението на банката.
„Като се имат пред вид коректните данни, посочени в таблицата, номинален ръст от 6%, цена на капитала от 12%, оценката на акция на “Железопътна Инфраструктура – Холдингово Дружество” АД възлиза на 7,85 лв. Отделно от това, не е коректно да се изготвя оценка на компанията, на основата на един единствен метод, който е силно чувствителен към прогнозите за растеж и дисконтираща норма, както се вижда от приложената в Анализа таблица за чувствителността. Минималната емисионна стойност от 5 лв., посочена в Проспекта е определена на база на използване на множество методи и подходи, базирани както на прогнозите на компанията, така и на собствени оценки за развитието на икономиката, отрасъла и дружеството“, допълват от ОББ.
DCF модела за оценка на компанията, изготвен от ОББ:
|
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
terminal |
||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
7 |
||||
|
Revenues |
49 055 |
80 276 |
120 043 |
134 312 |
153 317 |
164 300 |
170 466 |
180 694 |
||||
|
- COGS |
36 766 |
58 120 |
86 959 |
100 749 |
116 692 |
124 475 |
130 207 |
135 520 |
||||
|
EBIT |
12 289 |
22 156 |
33 084 |
33 563 |
36 625 |
39 825 |
40 259 |
45 173 |
||||
|
Tax Rate |
10,00% |
10,00% |
10,00% |
10,00% |
10,00% |
10,00% |
10,00% |
10,00% |
||||
|
EBIT (1-t) |
11 060 |
19 940 |
29 776 |
30 207 |
32 963 |
35 843 |
36 233 |
40 656 |
||||
|
+ Depreciation |
1 853 |
2 201 |
3 615 |
4 552 |
4 825 |
4 353 |
5 163 |
5 473 |
||||
|
- Capital Expenditures |
1 561 |
5 690 |
11 579 |
18 063 |
16 372 |
13 825 |
7 892 |
6 020 |
||||
|
- Change in WC |
(359) |
2 134 |
2 960 |
3 707 |
1 867 |
2 053 |
1 534 |
1 023 |
||||
|
= FCFF |
11 711 |
14 317 |
18 852 |
12 989 |
19 549 |
24 318 |
31 970 |
39 086 |
||||
|
Terminal Value (in '05) |
|
|
|
|
|
|
|
660 517 |
||||
|
Cost of Capital |
10,13% |
10,13% |
10,13% |
10,13% |
10,13% |
11,57% |
11,92% |
11,92% |
||||
|
Cumulative WACC |
110,13% |
121,29% |
133,57% |
147,10% |
162,00% |
180,75% |
202,29% |
202,29% |
||||
|
Present Value |
10 634 |
11 805 |
14 113 |
8 830 |
12 067 |
13 454 |
15 804 |
345 846 |
||||
|
Value of Firm |
432 553 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
Cash |
|
998 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
- Value of Debt |
78 027 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
Value of Equity |
355 524 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
Value of Equity per Share |
6,37 |
|
|
|
|
|
|
|
||||


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате