IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tencent записа най-бавния си растеж на приходите заради натиска на Пекин

Компанията е изправена пред още проблеми, които трябва да реши

12:40 | 23.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Приходите на Tencent Holdings нараснаха с най-бавния си темп от листването на компанията през 2004 г., разкривайки финансовия ефект от китайската кампания срещу местните успешни технологични гиганти, пише Bloomberg.

Приходите са се увеличили с 8% през трите месеца, завършили през декември. Това е първият път, в който тримесечните приходи растат с едноцифрен процент. Приходите от онлайн реклама не са отговорили на очакванията на анализаторите, записвайки спад за първи път в историята на Tencent. А приходите от гейминг на вътрешния пазар са нараснали с едва 1%, което отразява ограниченията, които държавата наложи върху децата и които засегнаха най-голямото подразделение на Tencent.

Най-големите интернет корпорации в Китай се примириха с новата ера на предпазлива експанзия, повече от година след началото на въвеждането на тежките мерки, които в крайна сметка погълнаха всяка интернет сфера – от електронната търговия до онлайн игрите и образованието. Основният конкурент на Tencent – Alibaba Group Holding, отбеляза най-бавния ръст на приходите в историята си през тримесечието до края на декември.

Приходите на Tencent са нараснали до 144,2 млрд. юана (22,6 млрд. долара) през тримесечието, спрямо 145,3 млрд. юана средна прогноза на анализаторите. Нетната печалба е достигнала 95 млрд. юана, като се оказа значително над прогнозата за 31,5 млрд. юана, а това се дължи отчасти на еднократен ефект.

Tencent загуби повече от 470 млрд. долара от пика си през 2021 г., въпреки че до голяма степен успя да избегне директна конфронтация с Пекин. Инвеститорите променят подхода си към пазара, след като Си Дзинпин и заместникът му Лиу Хъ обещаха да подкрепят икономиката и пазарите и да приключат с натиска върху технологичния сектор „възможно най-скоро“, което предизвика историческо рали на китайските акции миналата седмица.

За Tencent остават няколко нерешени проблема.

Регулаторите обмислят да задължат Tencent да превърне услугата си WeChat Pay в нова финансова холдингова компания, писа Bloomberg миналата седмица. Това е част от промените във финтех звеното на гиганта, които могат да сринат привлекателността на целия му бизнес със социални мрежи. Замразяването на одобренията на нови заглавия на най-големия гейминг пазар навлиза в осмия си месец, което възражда опасенията от натиска от 2018 г., който доведе до свиване на най-доходоносния бизнес на Tencent.

Предвид регулаторните препятствия у дома, Tencent все повече се обръща навън. Въпреки че придобива дялове в студиа за игри на места из Европа и Азия, компанията работи със западни гейминг гиганти, за да адаптира техните обичани франчайзи за мобилни устройства. Най-новият пример за това е Apex Legends на Electronic Arts. През декември Tencent създаде ново издателство подразделение, насочено към световните пазари. То има офиси в Сингапур и Амстердам.

В центъра на онлайн бизнеса на Tencent все още стои чат платформата WeChat, използвана от над милиард души за всичко – от покупки в League of Legends до разглеждането на видео фийд, подобен на този в TikTok, и поръчки на храна. Месечно активните потребители на WeChat са нараснали с 3,5% до 1,27 млрд. през отчетния период. Дневно активните потребители в минипрограмите на приложението – безплатни за сваляне леки версии на услуги в основната платформа – са се увеличили с 12,5 на сто до 450 млн. души през 2021 г., разкриха директорите през януари.

Ръководството на компанията подчертава, че смята предизвикателствата с игрите на вътрешния пазар като нещо „временно“, както и че компанията има голям запас от заглавия, които са готови за пускане, докато регулаторната несигурност намалява. Междувременно Tencent проучва нови възможности за растеж, особено в областта на международните игри, както и в метавселената, която Лиу нарича „реална възможност“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:49 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още