Автоматизацията в сферата на дигиталния маркетинг и управлението на съдържанието са двете основни тенденции, които се развиват в B2B маркетинга по света и открояват този сектор от всички останали. Това каза д-р Мануела Тотева, експерт по дигитален маркетинг, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
Тотева коментира характерните особености и предизвикателствата пред съвременния дигитален маркетинг по повод публикуваната от издателството на СУ "Св. Климент Охридски" нейна монография, анализираща темата в контекста на дигиталната среда в Германия и в България.
Днес дигиталния B2B маркетинг за софтуерната индустрия използва различни комуникационни инструменти като социални медии, дигитални кампании, инфлуенсър маркетинг, SEO оптимизация, като в Германия "изключително много се държи на данните, на анализирането на информацията и представянето на отделните кампании в онлайн пространството и специално в социалните медии", каза Тотева. По думите ѝ това е нещо, в което българските компании биха могли да се развиват.
"Другата ключова сфера е автоматизацията. Използват се различни автоматизиращи софтуерни продукти, които специално се занимават с автоматизиране на процесите, за да могат маркетолозите и специалистите в анализирането на информация да се концентрират в анализирането, обмислянето и създаването на качествено съдържание".
Потреблението на съдържанието и на данни през мобилни устройства се увеличава изключително динамично, каза още събеседничката. "Това се наблюдава специално в Германия, но и в България. Цифрите са сравними. Така че всички, които се занимават с информация и биха искали да комуникират и да продават продуктите и услугите си онлайн, би следвало да мислят именно за това как потребителя консумира тази информация през мобилни устройства".
В България все още стои предизвикателството пред малкия и средния бизнес да изградят присъствие в онлайн средата, подчерта събеседничката и добави, че "определено има ниша за специалисти", които да ги консултират и "да им предоставят възможност за по-оптимизирани решения, дори и финансово, за да се развиват, да създадат собствен уебсайт. "Това е нещо, което липсва и данните на НСИ в България показват, че МСП нямат сайтове и онлайн присъствие".
Един от аспектите, в които България изостава е киберсигурността. Тя е водеща в сферата на дигиталния маркетинг. В Германия се отделя специално внимание на обучаването персонала, за да се развива в тази сфера. Докато в България тази тема малко се пренебрегва, макар че се говори за нея .
"Друга сфера, в която още има какво да се желае, е темата за изкуствения интелект. Определени процеси трябва да се заменят с инструменти, които използват изкуствен интелект, защото когато говорим за AI ние не говорим за бъдещето, а за това, което се случва сега".
Големите компании бързо се ориентират в промените, включително и в дигитализацията. В България обстановката е много по-гъвкава, но при нас липсва методология, последователност и време, което да инвестираме в това да обмисляме и анализираме процесите. Скоростта на планиране и осъществяване на една кампания е много по-динамична и невинаги се базира на достатъчно данни, докато това в Германия протича по различен начин.
Как влияят културните и социалните различия в Германия и България върху работата на маркетинговите специалисти? Какво е влиянието на съществуващата "йерархичност" в българските компании при взимането на решения, фактът, че в Германия обществото е "индивидуалистично", както и че и двете държави се отличават с "високо ниво на бюрократичност"? Каква ще бъде съдбата на хибридните събития и защо? Какво е влиянието върху дигиталния маркетинг на европейския регламент за защита на данните? Какъв отпечатък ще оставят виртуалните светове върху работата на маркетолозите и ще се потопим ли в един съвършено различен свят на дигиталния маркетинг?
Вижте целия коментар във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.


Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Стачка: Възможни са забавяне или отмяна на полети за Италия на 17 декември
Любомир Дацов: По-разумно би било да се изтегли бюджетът за догодина
Social Art Media предлага управление на Google Ads реклами
Червен пуловер за празниците – 6 стилни идеи за комбинации с него
НАТО И ЕК се включват в преговорите за траен в Украйна