IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Онлайн присъствието все още е предизвикателство за малкия и среден бизнес у нас

България изостава в киберсигурността, счита д-р Мануела Тотева, експерт по дигитален маркетинг

16:04 | 06.05.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay.com</em></p>

Снимка: Pixabay.com

Автоматизацията в сферата на дигиталния маркетинг и управлението на съдържанието са двете основни тенденции, които се развиват в B2B маркетинга по света и открояват този сектор от всички останали. Това каза д-р Мануела Тотева, експерт по дигитален маркетинг, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Тотева коментира характерните особености и предизвикателствата пред съвременния дигитален маркетинг по повод публикуваната от издателството на СУ "Св. Климент Охридски" нейна монография, анализираща темата в контекста на дигиталната среда в Германия и в България.

Днес дигиталния B2B маркетинг за софтуерната индустрия използва различни комуникационни инструменти като социални медии, дигитални кампании, инфлуенсър маркетинг, SEO оптимизация, като в Германия "изключително много се държи на данните, на анализирането на информацията и представянето на отделните кампании в онлайн пространството и специално в социалните медии", каза Тотева. По думите ѝ това е нещо, в което българските компании биха могли да се развиват.

"Другата ключова сфера е автоматизацията. Използват се различни автоматизиращи софтуерни продукти, които специално се занимават с автоматизиране на процесите, за да могат маркетолозите и специалистите в анализирането на информация да се концентрират в анализирането, обмислянето и създаването на качествено съдържание".

Потреблението на съдържанието и на данни през мобилни устройства се увеличава изключително динамично, каза още събеседничката. "Това се наблюдава специално в Германия, но и в България. Цифрите са сравними. Така че всички, които се занимават с информация и биха искали да комуникират и да продават продуктите и услугите си онлайн, би следвало да мислят именно за това как потребителя консумира тази информация през мобилни устройства".

В България все още стои предизвикателството пред малкия и средния бизнес да изградят присъствие в онлайн средата, подчерта събеседничката и добави, че "определено има ниша за специалисти", които да ги консултират и "да им предоставят възможност за по-оптимизирани решения, дори и финансово, за да се развиват, да създадат собствен уебсайт. "Това е нещо, което липсва и данните на НСИ в България показват, че МСП нямат сайтове и онлайн присъствие".

Един от аспектите, в които България изостава е киберсигурността. Тя е водеща в сферата на дигиталния маркетинг. В Германия се отделя специално внимание на обучаването персонала, за да се развива в тази сфера. Докато в България тази тема малко се пренебрегва, макар че се говори за нея .

"Друга сфера, в която още има какво да се желае, е темата за изкуствения интелект. Определени процеси трябва да се заменят с инструменти, които използват изкуствен интелект, защото когато говорим за AI ние не говорим за бъдещето, а за това, което се случва сега". 

Големите компании бързо се ориентират в промените, включително и в дигитализацията. В България обстановката е много по-гъвкава, но при нас липсва методология, последователност и време, което да инвестираме в това да обмисляме и анализираме процесите. Скоростта на планиране и осъществяване на една кампания е много по-динамична и невинаги се базира на достатъчно данни, докато това в Германия протича по различен начин.

Как влияят културните и социалните различия в Германия и България върху работата на маркетинговите специалисти? Какво е влиянието на съществуващата "йерархичност" в българските компании при взимането на решения, фактът, че в Германия обществото е "индивидуалистично", както и че и двете държави се отличават с "високо ниво на бюрократичност"? Каква ще бъде съдбата на хибридните събития и защо? Какво е влиянието върху дигиталния маркетинг на европейския регламент за защита на данните? Какъв отпечатък ще оставят виртуалните светове върху работата на маркетолозите и ще се потопим ли в един съвършено различен свят на дигиталния маркетинг?

Вижте целия коментар във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате  тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още