IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Tesla да се превърне в „енергиен крал“?

За да постигне това, Илон Мъск ще трябва да убеди купувачите на електромобили да произвеждат собствена енергия и да не ползват такава, генерирана от въглища

13:10 | 24.02.20 г. 12
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск. <em>Снимка: Bloomberg/Qilai Shen</em></p>

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск. Снимка: Bloomberg/Qilai Shen

През март 2019 г. NextEra Energy обяви плановете си за изграждане на проект за съхранение на енергия с мощност 409 MW във Флорида, който ще се захранва от слънчева енергия.

В същото време Xcel Energy планира да замени своите въглищни агрегати Comanche, като инвестира 2,5 млрд. долара във възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) и технологии за съхранение на енергия чрез батерии. 

През октомври Duke Energy обяви планове за изграждане на проект за съхранение на енергия в щата Каролина, включително инвестиции в размер на 500 млн. долара в проекти за съхранение и производство на електроенергия.

Именно тази непрекъсната революция в областта на чистата енергия е вдъхнала нов ентусиазъм в управлението на Tesla, което вижда възможност бизнесът на производство и съхранение на енергия да се конкурира един ден с основния автомобилен бизнес.

Вертикална интеграция

Идеята на Tesla да постигне пълна екосистема за чиста енергия и да се опитва да направи почти всичко сама бе критикувана в миналото от автомобилни производители, като Jaguar и Mercedes-Benz. Но този вид екстремна вертикална интеграция започва да носи дивиденти на компанията. Автомобилният експерт Санди Мънроу оценява електрониката на Tesla като превъзходна, като я сравни с електрониката на изтребител.

Понастоящем много ресурси на Tesla са посветени на подобряване на батерията. Този важен компонент от електромобилите на Tesla се откроява сред своите конкуренти на пазара на електрически превозни средства най-вече заради своята превъзходна ефективност и обхват. За тази цел компанията направи стратегически придобивки, включително на Maxwell Technologies и Hibar Systems, като в същото време си партнира с CATL, за да произвежда батерии за своя завод в Китай.

Компаниите, които някога са били разглеждани като конкуренти на Tesla, просто не са в състояние да поддържат това темпо поради недостиг на критични компоненти. Например, моделът Mercedes-Benz EQC - определян някога като „убиецът на Tesla“ – очаква спад в производството си с 50% през 2020 г., до 30 000 бройки, тъй като Daimler не е в състояние да осигури достатъчен брой батерии.

Tesla вече води на конкурентите си в много критични аспекти на производството. Компанията печели доверието дори на непоколебими критици, като се доказва с постоянните си доставки.

И не бива да се изненадваме, ако Tesla успее да се превърне и в основен доставчик на някои от основните компоненти за електромобилите, с което Илон Мъск ще има още един повод да злорадства, пише още Алекс Кимани. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Финанси виж още