Най-новата битка между операторите в Съединените щати започна още преди пускането на iPhone 12 на пазара. Миналата година AT&T започна кампания, чрез която да накара настоящите си клиенти да заложат на новите смартфони и съответно на 5G, вместо да се опитва да привлече нови клиенти от конкурентите си, твърди Кли Малдонадо, старши анализатор в BayStreet Research.
“Телекомите се борят като луди“, коментира Малдонадо. „Казвам на моите клиенти, че битката може да стане още по-агресивна, защото всеки оператор има причини да расте“.
Телекомите са увеличили повече от два пъти разходите си за стимули през последните три тримесечия спрямо година по-рано, сочи оценка на BayStreet Research, която следи продажбите на устройства. Средно един потребител получава около 200 долара отстъпка, спрямо 100 долара година по-рано, посочват още от консултантската компания.
Част от рекламираните оферти са наистина впечатляващи, включително на някои клиенти се предлагат чисто нови устройства без пари или с малки месечни плащания, разтеглени в продължение на много месеци.
Някои анализатори поставят под въпрос колко дълго операторите ще продължат тази битка. Попитан от анализатори през август дали AT&T може да ограничи разходите за субсидии, главният финансов директор на компанията Паскал Дерош коментира, че компанията е доволна от резултатите. „Офертите, които имаме, са конкурентни и са много изгодни за нас“, твърди той. „Така че в обозримо бъдеще не виждам промени в това“.
В много отношения това е завръщане към първоначалния начин, по който клиентите се сдобиваха с първите си смартфони от Apple, силно субсидирани от телекомите, които искаха да развият бизнеса си и да заключат потребителите в двугодишни договори. Но със съзряването на пазара на смартфони телекомите пренасочиха стратегиите си и през 2014 г. започнаха да прехвърлят разходите за телефоните към клиентите чрез месечните сметки.
Докато клиентите се възползват от завръщането на субсидиите от телекомите, същото важи и за Apple, тъй като купувачите гравитират около по-скъпите модели.
През настоящата фискална година средната търговска цена на iPhone е нараснала с 12% до 829 долара, сочат прогнози на анализатори. По-високата цена помогна за отчитането на три поредни рекордни тримесечия, а според анализаторите това може да помогне на Apple да спечели над 93 млрд. долара през фискалната година, завършваща този месец.
„Всичко, което намалява цената за клиента, е добро за клиента, а очевидно е добро за оператора, което го прави добро и за нас“, коментира Кук по-рано тази година. Той твърди, че вярва, че конкуренцията между телекомите ще продължи. „А това е победа на всички нива“, допълва Кук.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
преди 4 години Американския пазар на телефони е примитивен. Третия на продаван тел там е LG?! А елжи даже вечи не съществува. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Със същия успех, може да напишете статия, за тайната, на бума, на хуявей в Китай. Като видиш продажбите на епъл в Европа, ти става ясно, че е далеч от бум. отговор Сигнализирай за неуместен коментар