Филипе Карера е професор по маркетинг в Техническия университет в Лисабон, като преподава и в редица други университети и институти, сред които и университета „Александру Йоан Куза“ в град Яш в Румъния. Наред с това той е международен лектор, провел семинари и обучения в близо 40 страни на четири континента.
Карера е автор на три книги, последната от които - "Комуникация 2.0: Изкуството да комуникираме в 21 век", бе издадена по-рано тази година и в момента се продава в множество страни, включително Япония, Австралия, Бразилия.
С професор Карера разговаряме за начина, по който общуваме в новата технологична ера, как най-ефективно да използваме новите средства за комуникация и какво представлява Методологията на „таблетките на знанието“, предоставяща иновативен нов начин за трансфер на знание във и извън организацията.
- Работите по множество и различни проекти. Има ли някой от тях, който да е доминиращ? Какво казвате, когато се представяте?
Винаги се представям като университетски професор, лектор, консултант и автор на книги, които пиша през свободното си време. Работил съм винаги в различни сфери - нетуъркинг, маркетинг, комунукации, учене и екипна работа. За всички тях има един общ подход - социален. Тези дейности са по-социални от когато и да било и уеб 2.0 създаде нова сцена за тях.
- Автор сте на "Комуникация 2.0: Изкуството да комуникираме в 21 век". Каква е историята на тази книга? Какво доведе до написването й?
Смятам, че когато натрупате съответния опит имате задължение да споделите с другите това, което сте научили. След над 20 години презентации, семинарии и обучения, след няколко межждународни награди в областта, реших, че е време да споделя това, което съм научил досега. Представих идеята си на моя издател и постепенно се роди концепцията да я разширим и да представим общо начина за комуникация с помощта на дигиталните платформи.
- Защо добрата комуникация е от толква голямо значение?
Уменията ви да комуникирате определят вашата социална позиция и дори качеството на личните ви взаимоотношения. В този смисъл те са основно средство както за професионалния, така и за личния ви живот.
- Какво представлява ефективното комуникиране. Кои са ключовите фактори при него?
Често хората забравят, че няма комуникация без обратна връзка. Без нея няма промяна. Да бъдете ефективен в комуникацията означава да бъдете агент на промяната.
- Какви са основните предизвикателства, пред които се изправяме при комуникацията и какво можем да направим за тях?
Мисля, че основните предизвикателства са свързани със самите нас и нашия характер - ако сме стеснителни, несигурни, не разполагаме с достатъчно умения да използваме ресурсите на разположение. Решението се крие в обучението и много практика. В книгата сравнявам комуникацията с шофирането. Когато получите шофьорската си книжка, вие имате документ, който удостоверява, че можете да шофирате, но едва след няколко хиляди километри ставате наистина шофьор.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата