IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ф. Карера: Технологиите затрудняват комуникацията, ако не се ползват правилно

Днес власт имат не тези, които разполагат с информация, а тези, които я споделят най-много, казва професорът по маркетинг

10:15 | 06.12.12 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Проф. Филипе Карера. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Проф. Филипе Карера. Снимка: Личен архив

Филипе Карера е професор по маркетинг в Техническия университет в Лисабон, като преподава и в редица други университети и институти, сред които и университета „Александру Йоан Куза“ в град Яш в Румъния. Наред с това той е международен лектор, провел семинари и обучения в близо 40 страни на четири континента.

Карера е автор на три книги, последната от които - "Комуникация 2.0: Изкуството да комуникираме в 21 век", бе издадена по-рано тази година и в момента се продава в множество страни, включително Япония, Австралия, Бразилия.

С професор Карера разговаряме за начина, по който общуваме в новата технологична ера, как най-ефективно да използваме новите средства за комуникация и какво представлява Методологията на „таблетките на знанието“, предоставяща иновативен нов начин за трансфер на знание във и извън организацията.

- Работите по множество и различни проекти. Има ли някой от тях, който да е доминиращ? Какво казвате, когато се представяте?

Винаги се представям като университетски професор, лектор, консултант и автор на книги, които пиша през свободното си време. Работил съм винаги в различни сфери - нетуъркинг, маркетинг, комунукации, учене и екипна работа. За всички тях има един общ подход - социален. Тези дейности са по-социални от когато и да било и уеб 2.0 създаде нова сцена за тях.

- Автор сте на "Комуникация 2.0: Изкуството да комуникираме в 21 век". Каква е историята на тази книга? Какво доведе до написването й?

Смятам, че когато натрупате съответния опит имате задължение да споделите с другите това, което сте научили. След над 20 години презентации, семинарии и обучения, след няколко межждународни награди в областта, реших, че е време да споделя това, което съм научил досега. Представих идеята си на моя издател и постепенно се роди концепцията да я разширим и да представим общо начина за комуникация с помощта на дигиталните платформи.

- Защо добрата комуникация е от толква голямо значение?

Уменията ви да комуникирате определят вашата социална позиция и дори качеството на личните ви взаимоотношения. В този смисъл те са основно средство както за професионалния, така и за личния ви живот.

- Какво представлява ефективното комуникиране. Кои са ключовите фактори при него?

Често хората забравят, че няма комуникация без обратна връзка. Без нея няма промяна. Да бъдете ефективен в комуникацията означава да бъдете агент на промяната.

- Какви са основните предизвикателства, пред които се изправяме при комуникацията и какво можем да направим за тях?

Мисля, че основните предизвикателства са свързани със самите нас и нашия характер - ако сме стеснителни, несигурни, не разполагаме с достатъчно умения да използваме ресурсите на разположение. Решението се крие в обучението и много практика. В книгата сравнявам комуникацията с шофирането. Когато получите шофьорската си книжка, вие имате документ, който удостоверява, че можете да шофирате, но едва след няколко хиляди километри ставате наистина шофьор.

Последна актуализация: 14:31 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още