IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ив. Антонов: Все повече български производители на вино се насочват към Kитай

Мина времето, когато на пазари като Китай и Русия можеше да се продава успешно вино с по-ниско качествo, казва директорът на "Беса Валей"

09:03 | 13.12.12 г.
<p>
	Ивайло Антонов, генерален директор на винарната &quot;Беса Валей&quot;. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Ивайло Антонов, генерален директор на винарната "Беса Валей". Снимка: Личен архив

Над 80% от българските производители на храни и напитки имат желание да излязат на китайския пазар, но нямат капацитета да се справят с големия по обем износ. Това показа анкета на Българо-китайската тъговско-промишлена палата, проведена и сред производители на вино.

Лесно ли е обаче проникването на виното на пазара в Китай? Нито производството на вино, нито консумацията му имат традиция сред китайците. Напоследък обаче нагласите се променят и това е свързано основно с отварянето на страната на Запад.

Търси се червеното вино, а колкото и парадоксално да звучи основният мотив при избора е красивата опаковка. 

Как точно се продава вино в Китай ни разказа генералният директор на "Беса Валей" Ивайло Антонов. Тук случаят е малко по-особен - винарната има сериозен китайски партньор, който помага в преодоляването на пречките от страна на администрацията. Това обаче е само едната страна на нещата.

- Г-н Антонов, българските винари търсят нови пазари за продукцията си. Лесно ли се реализира продукция на пазар като китайския?

Практиката показва наистина, че все повече български производители на вино се насочват към китайския пазар поради неговия потенциал. Но има едно голямо „но” в цялата ситуация, а именно надеждността на партньорите от китайска страна. Вторият много важен момент е, че за да се приеме добре българското вино там, е много важно качеството му. Мина времето, когато на пазари като Китай и Русия можеше да се продава успешно вино с по-ниско качество.

- Каква е спецификата и какви са предизвикателствата пред износа към тази държава?

Специално ние от „Беса Валей” нямаме проблем с реализирането на нашите вина там поради две основни причини - мажоритарният ни собственик на избата има изба и в Китай, произвежда и бутилира там и така налага и двете си марки на пазара. Освен това качеството на вината, произвеждани от нашата изба, не се различават от тези, които успешно налагаме и продаваме по европейските ни пазари и следователно се харесват и на китайските ни клиенти.

- Каква е реколта 2012? Какво вино можем да очакваме през тази година?

Ако трябва да отговоря с една дума само – малко! За наше голямо съжаление през изминалата зима понесохме тежки поражения от минусовите температури и получихме голям брой измръзване на лозите, основно от сорта ни мерло. Въпреки това, очакваме, както винаги, виното от тази реколта да бъде добро и се надявам, че нашите клиенти да не останат разочаровани. 

- Помагат ли Ви европейските програми за популяризиране на виното в трети страни? Има ли възможност мерките да станат по-ефективни?

На този етап не сме се възползвали от такива програми. Предполагам, че при по-добра информираност на заинтересованите страни и по-голямо единомислие от страна на българските винопроизводители, могат да се получат добри резултати.

- Може ли България да стане предпочитана дестинация за „винените“ туристи?

България вече е винена дестинация. При нас в последните две години има засилен интерес за посещение на нашата изба от чужденци. Мисля, че всички те остават много доволни, както от качествата на вината, които дегустират, така и от уникалната природа, която имат възможност да видят при нас целогодишно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:37 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още