Включване на сектор "Строителство" в Списъка с икономически дейности със сезонен характер за облекчен достъп на строителен персонал от трети страни до пазара на труда до 90 дни и облекчен режим за наемане на граждани на трети държави на позицията "Международен шофьор" са сред предложените от Асоциацията на организациите на българските работодатели /АОБР/ промени в нормативната уредба за трудовата имиграция. Те са посочени в писмо до вицепремиера Марияна Николова, която е председател на Националния съвет за тристранно сътрудничество, съобщават от пресцентъра на Българската търговско-промишлена палата.
Сред другите предложения на работодателите е предвидените от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност ограничения за гражданите на трети държави, работещи за местния работодател, да не надвишават 20 на сто (респ. 35 на сто за малки и средни предприятия) от средносписъчната численост на наетите по трудово правоотношение да се завиши на 35 на сто (респ. 50 на сто за малки и средни предприятия). В правото на ЕС - респективно в законодателството на другите страни членки, няма изобщо такива ограничения, посочва се в мотивите на работодателите.
Целта на предложенията е съществено да се промени нормативната среда за улесняване на привличането на работна сила за българския трудов пазар от трети страни, като се улесни и ускори процесът по получаване на право за пребиваване и работа, изтъкват в писмото си работодателите.
Според тях направените промени в Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност в известна степен са облекчили частично вноса на чуждестранна работна ръка (главно при сезонната заетост), но все още режимът за внос остава най-рестриктивен в сравнение с другите източноевропейски страни.
България е в челните места измежду държавите с най-големи затруднения при попълването на вакантните длъжности, като 62 на сто от мениджърите са срещнали трудности при намирането на подходящ персонал, се посочва още в писмото
Необходим е квалифициран технически персонал, оператори на машини, инженери, IT специалисти, счетоводители, мениджъри продажби, шофьори, работници в туристическия бранш (хотелиерство и ресторантьорство), неквалифицирана работна ръка, продавачи.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 6 години АОБР Това лято говорих с бригада от Гана..Ми те хората казаха по-добре 2000? в Малта...АОБР- безхаберници отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години АОБР Това лято говорих с бригада от Гана..Ми те хората казаха по-добре 2000? в Малта...АОБР- безхаберници отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Причината, поради която 62% от мениджърите не могат да си намерят подходящ персонал, е неподходящото заплащане, което предлагат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар