"Посоката е следната - ако върху една цяла паркова територия има различни икономически дейности като спортни комплекси и зали, заведения, собствениците на тези терени, без да има нужда да бъдат отчуждени, биха могли да получават приходи от това, че се случват тези дейности в рамките на тяхната територия", обясни Панайотова.
Тя напомни, че през последните 30 години София не е отчуждила нито един имот, за да разшири парковете си и зелените си клинове.
По думите ѝ ако човек може да получава приход от своята собственост, не е необходимо той да я продава.
„Зелените клинове са много важни за всеки един град – те са свързани с биоразнообразието, както и със справянето с наводнения. Не трябва да гледаме на зелените територии като на проблем, а като необходимост“, коментира Елица Панайотова.
През октомври 2020 г. Столичната община заедно с още 15 града от цяла Европа се включи в състезанието на наградата „Зелена столица на Европа“ 2023 г. В края на миналата седмица Европейската комисия публикува резултатите от оценката на документацията, като експертите са класирали София сред финалистите заедно с Талин, Краков и Хелзингборг.
„Наградата съществува от 2006 г., като ЕК официално прави този конкурс от 2008 г. Награждават се градове, които са постигнали напредък в проблемни за тях области. Целта на европейската институция е да мотивира градските администрации и градовете да се развиват и да стават все по-приятни за живеене“, разказа координаторът на проект „Зелена София“.
Тя потвърди, че това е втората година, в която подаваме кандидатура. „Миналата година също бяхме напред в класирането - от 18 участници София се класира на 7-мо място. Тази година градовете са 16 и българската столица отново е в четворката. Финалистът ще стане Зелена столица на Европа през 2023 г.
„Един от документите, който беше посочен като много положителна стъпка, е изработването на визия за София от Столичния общински съвет. Журито преглежда всичко направено от града за период от 5-10 години и сравняват къде е бил градът преди време и сега“, посочи Елица Панайотова.
Тя коментира и новината за въвеждане на нискоемисионни зони в центъра на София до 2023 г.
"Всеки, който пътува и се интересува, знае, че това е устойчива тенденция във всички големи градове – намаляване на използването на частния автомобил и ограничаването на влизането на най-натоварените зони", обясни координаторът на проект „Зелена София“ как ще се промени качеството на въздуха в българската столица.
Как ще се подобри качеството на живот в София? По какъв начин климатичните промени в климата променят екологичните инициативи на местно ниво? Каква ще бъде новата наредба за озеленяване?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа