IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Boeing срещна силен насрещен вятър в Япония

Заради серия инциденти Japan Airlines и All Nippon Airways спряха полетите с Boeing 787 Dreamliner

16:40 | 16.01.13 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Поредният инцидент от днес. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Поредният инцидент от днес. Снимка: Ройтерс

Серия от инциденти без край: двете най-големи флотилии на флагмана на Boeing – 787, ще останат до второ нареждане на земята. След аварийно кацане на машина на All Nippon Airways (ANA) сега и Japan Airlines спира своите Dreamliner, предаде Ройтерс.

В сряда самолет от този модел направи аварийно приземяване на летище Такамацу в Западна Япония заради дим в пилотската кабина. По-късно разследване установи, че причината за дима са проблеми в акумулаторите. Това причини на борсата в Токио спад на цената на акциите на доставчика на акумулатори за Boeing Co - GS Yuasa Corp. с 4,5% до 321 йени.

При инцидента днес са били леко ранени петима пътници, а друг е бил вкаран в болница заради оплаквания от болки в гърба. 

Това е последният и най-сериозен от поредица инциденти с най-новия и авангарден модел на американската компания Boeing, които станаха причина през миналата седмица американските авиационни регулатори да започнат своя проверка по случая. Миналата седмица подобен проблем с електрическата система причини пожар на друг японски Dreamliner на летище в САЩ.

До второ нареждане всички 17 Dreamliner на ANA ще останат на земята. И конкурентът Japan Airlines последва в сряда примера и реши да отложи използването на своите седем машини от типа 787. С това двете най-големи засега флотилии със самолети от типа 787 са извадени от експлоатация.

„Това е най-слабата засега програма за техническо развитие в историята на Boeing - ако вземем предвид всички неприятности и закъснения", казва Ричард Абулафия, консултант от Teal Group, цитиран от агенция Bloomberg. Революционният самолет влезе в експлоатация в ANA през септември 2011 г. - с повече от три години закъснение заради проблеми с разработката.

На спешно свикана пресконференция заместник-директорът на ANA Осаму Шинобе побърза да се поклони в знак на извинение. Операторът ANA обяви, че ще подложи всичките 17 самолета от типа 787 на инспекция. Все още не е ясно кога машините ще бъдат пуснати отново в експлоатация. В момента Япония е най-големият пазар за Dreamliner, а двете авиокомпании са оператори на близо половината от 50-те Boeing 787 Dreamliner, произведени досега. 

В момента Boeing е разтърсен от поредица от инциденти със своите Dreamliner. През последните дни конкурентът на Airbus се сблъска с два случая на изтичане на гориво, пожар в акумулаторите и проблеми с кабелите, повреда на спирачките и напукани прозорци на пилотската кабина.

Изработеният основно от леки композитни материали Boeing 787 получи повече предварителни поръчки от който и да било пътнически самолет в авиационната история. В момента производителят изостава с повече от 800 поръчки за модела, като тази година компанията планираше да увеличи производството, за да отговори на високото търсене.

За последния инцидент говорителят на компанията Марк Биртъл бе лаконичен: "Видяхме доклада, знаем за събитията и работим с нашите клиенти". В момента американски  следователи и японските им колеги проучват двата инцидента. Японският министър на транспорта призна, че доверието на пътниците към Dreamliner е заложено на карта.

"Мисля, че се приближаваме към точката, от която те ще считат случващото се за сериозна криза", каза анализаторът Ричард Абулафия от анализаторската компания Teal Group. И той не пропусна да отбележи близо четиригодишното забавяне на първите доставки на престижния самолет до есента на 2011 г. Оттогава Boeing започна да произвежда машините на по-висока скорост, за да се опита да навакса по отношение на доставките. Някои експерти считат именно това поведение като причина за инцидентите.

Dreamliner е флагманът на Boeing и пряк конкурент на A350 на европейския авиационен и отбранителен консорциум (EADS). Boeing 787 с места за до 290 пътници е изграден от леки материали и заради това потребява средно с 20% по-малко керосин от подобните му машини.

В началото на миналата година EADS също имаше технологични проблеми с последния си модел Airbus 350. Откритите пукнатини в крилата на самолети доведоха до извънредни разходи на компанията от стотици милиони евро за ремонт и обезщетения на клиенти.

Очаква се Airbus A350 да започне полети тази година и да влезе в широка употреба през втората половина на 2014 г. Подобно на Dreamliner A380 е изграден от въглеродни влакна и композитни материали, и също като своя американски конкурент изостава от графика за разработка и производство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Азия виж още

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 11 години
Приемам забележката, ще коригираме. На много места, не само в руски медии, вкл. в Ройтерс, бяха посочени цитираните от нас данни за местата. Явно и колегите са се заблудили. Благодаря още веднъж за корекцията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
kabby
преди 11 години
П.С. http://***.boeing.com/commercial/787family/787-9prod.htmlSeating: 250 to 290 passengers
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 0
kabby
преди 11 години
The 787-8 is designed to typically seat 234 passengers in a three-class setup, 240 in two-class domestic configuration, and 296 passengers in a high-density economy arrangement.The A380-800 original configuration carried 555 passengers in a three-class configuration or 853 passengers (538 on the main deck and 315 on the upper deck) in a single-class economy configuration. In May 2007 Airbus began marketing a configuration with 30 fewer passengers, (525 total in three classes). С други думи - съвсем леко се разминават в капацитета. Моля, не приемайте коментара ми като заяждане защото не е :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 2
meto76
преди 11 години
Бойчо, Бойчо откога Боинг е руска компания та превеждате от руски.Явно само този език ползвате. По принцип на руски сайтове трудно може да се вярва по теми, по които не са специалисти. Както знаем руски самолети почти вече няма, тъй като изпопадаха.Така, че перефразирайки един виц за Балкан летете с руски самолети, че не останаха.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 11 години
Да, прав сте за част от критиката. В действителност сме допуснали грешка с конкурентния модел на Еърбъс. Но за капацитета на американската машина, оказа се, сме прави. Ето и лека справка -0 Boeing 787 Dreamliner широкофюзеляжный двухмоторный пассажирский самолет, способный перевозить 250-330 пассажиров на расстояние до 16,299 тысячи километров. Это первый самолет, который более чем на 50% состоит из углеродного волокна, а не из алюминия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
kabby
преди 11 години
Макар да се предполага, че писанията тук са фокусирани върху финансите - не би ли било добре да проверявате какво превеждате :) 787 Dreamliner не е пряк конкурент на А380, няма капацитет от 330 пътници и като цяло е в друг "клас". От друга страна А380 вече е навлязъл в широка употреба и реално лети от 2007-*** година. За справка - сайтовете на двата производителя, както и бърз search във Wiki
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още