Германия трябва да застане начело в прехода към електрическа мобилност и да не рискува да изостане, докато азиатските конкуренти и търговските бариери затрудняват германските автомобилостроители да останат конкурентоспособни. Това заяви днес германският канцлер Фридрих Мерц, цитиран от Ройтерс.
В речта си при откриването на Международното автомобилно изложение (IAA) в Мюнхен - най-голямото подобно изложение в Европа, Мерц подчерта значението на автомобилната индустрия за най-голямата европейска икономика, добавяйки, че прекомерната регулация представлява сериозен риск.
"Искаме да оформяме трансформацията на автомобилната индустрия, а не да я догонваме. И искаме да се възползваме от големите възможности, които тази трансформация предлага за германската автомобилна индустрия и за Германия като цяло", каза канцлерът.
Мерц заяви, че планира да се срещне с автомобилни производители, доставчици и други заинтересовани страни от автомобилостроенето на среща на върха за сектора, която ще се проведе през следващите четири до шест седмици и на която ще бъдат обсъдени предизвикателствата в бранша.
Изправени пред натиска на американските мита, конкуренцията с Китай и високите разходи, европейски автомобилни компании се надяват да променят нагласите на тазгодишното изложение с редица нови модели.
Германската икономика отново се сви през второто тримесечие на 2025 г. на фона на продължителния спад в промишлеността. За да възроди растежа, канцлерът обеща да увеличи инвестициите и да подобри имиджа на Германия като дестинация за бизнес.
Тази година вниманието на изложението, което се провежда веднъж на две години, е насочено към новите електрически модели на германските автомобилни производители. Компании като BMW, Mercedes, Volkswagen и Audi са под натиск, след като отчетоха рязък спад в печалбите през първата половина на годината.
Изложението, което е едно от най-важните в света за автомобилната индустрия, както и за секторите на логистиката и транспорта, тази година регистрира рекордна активност от китайски компании. По предварителни данни на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) в събитието участват 116 изложители от Китай – повече, отколкото от която и да е друга държава, с изключение на самата Германия.
/БТА/


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
преди 2 месеца Проблема, НЕ е (само) Китай, а съботажа на германските производители от Мерц. И преди него от Шолц. Може думите на Мерц да са в подкрепа, НО действията му са брутален съботаж на автомобилната индустрия (и не само)! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: matiza не знам какъв проблем виждаш, ако Китай играе футбол с ръка, Западът го играе с 2 ръце и подсечки. Да кажеш, че има по-голями схемаджии от Западняците е просто смешно. Още чакаме да си върнат дълговете тези т.н. богаташи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: 0pkНяма страх, а нечестна игра. Китай доплаща за всяка изнесена кола на своите фирми. Така те ги предлагат евтино и под реалната цена. Целият свят играе футбол с крака и изведнъж идва някой и почва с ръце. Това е проблем! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: zelka007turbo ем кат нямат зъбки, що е този страх от тяхната експанзия? :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Ми те Мерцедес и БМВ се произвеждат и в Китай, така , че поднебесната ще "заимства" от техните зъбки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Gna ... Нямат зъбки поднебесните ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Китай ще ви схруска. отговор Сигнализирай за неуместен коментар