IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Битката между Mercedes и BMW се пренасочва към електромобилите

Засега баварският концерн запазва преднина при общите продажби през 2022 г.

08:30 | 16.01.23 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Кой се справя най-добре с недостига на чипове? Това беше основният въпрос, когато стана дума за продажбите на производителите на премиум автомобили през 2022 г. Във вечната битка между BMW AG и Mercedes-Benz AG базираният в Мюнхен концерн успя да запази преднина, която обаче се стопи през 2022 г. в сравнение с 2021 г., пише Automobilwoche.

Марката BMW продаде 2 100 692 автомобила през миналата година, което е с 5,1% по-малко спрямо обемите за 2021 г. От друга страна, Mercedes съкрати разликата, като успя да достави 2 043 900 превозни средства, което представлява лек спад от около процент. И двете компании увеличават значително дела на електромобилите от общите продажби.

BMW: Силно търсене на iX, iX1, i7 и i4

Баварският концерн отчете общо 372 956 продажби на електромобили и плъгин хибриди през 2022 г. – ръст от 35,6% спрямо 2021 г. Марката регистрира голям брой поръчки на изцяло електрическите модели iX1, i4, iX и i7. Данните за продажбите на електрическия флагман iX обаче остават сравнително скромни за Германия. Според KBA само 4997 броя от модела са били доставени през 2022 г. За сравнение, Tesla продаде 35 426 броя Model Y и 33 841 електромобила Model 3 за същия период.

Успехът на BMW при електромобилите обаче не се ограничава само до едноименната марка. Изцяло електрическият MINI Cooper SE е най-продаваният вариант на модела през 2022 г. Миналата година 43 744 броя Stromer бяха продадени в глобален мащаб, което представлява увеличение от 25,5 на сто в сравнение с предходната година. Ако този брой се извади от 215 755-те напълно електрически превозни средства, продадени от BMW и Mini, тогава остават 172 011 броя за основната марка, което съответства на увеличение от почти 150 на сто на годишна база и дял от общите продажби от около 8 процента.

BMW се стреми към 15-процентен дял на електромобилите

През 2023 г. фокусът на баварската компания очевидно ще бъде върху по-нататъшното разширяване на експозицията спрямо електрическата мобилност, изтъква директорът по продажбите в BMW Петер Нота.

„Следващият крайъгълен камък за 2023 г.: 15-процентен дял на изцяло електрическите превозни средства при общите продажби. С представянето на BMW i5 през текущата година ние правим още една важна стъпка към електрифицирането на нашата продуктова гама“, казва Нота.

Подобно на i7, i5 все още не е базиран на изцяло електрическа платформа. Тя трябва да бъде въведена през 2025 г. с представянето на Neue Klasse.

И при Mercedes делът на електрическите автомобили се е увеличил значително. Сега марката предлага осем модела - EQA, EQB, EQC, EQV, EQS и EQE и техните SUV версии. Доставките на изцяло електрически превозни средства в рамките на Mercedes нарастват двойно до 117 800 броя. Делът при общите продажби обаче е едва 5,8 процента. Това също може да е причина, поради която Mercedes възнамерява да създаде собствена зарядна мрежа с до 10 000 бързи зарядни устройства по целия свят през следващите няколко години.

Представянето на Maybach и другите луксозни серии

Растежът при продажбите на моделите от висок клас, като S-Class, Maybach, AMG и G-Class на Mercedes, подкрепя стратегията на групата за фокус върху моделите, предлагащи най-голям марж. Доставките на Maybach за 2022 г. отчитат нов рекорд, нараствайки до 21 600 броя, или ръст от 37% спрямо обемите през 2021 г. Китай е основният трамплин за семейството луксозни автомобили, където бяха продадени 1100 броя, като силно търсене се отчита още в Япония, Южна Корея и Близкия изток.

Доставките на S-Class се увеличават с 5 процента до над 90 000 броя за миналата година. Mercedes достави и 19 200 броя от изцяло електрическия EQS, с особено голямо търсене в САЩ.

Китай остава най-важният пазар както за Mercedes, така и за BMW. Баварският концерн успя да продаде 791 985 превозни средства в азиатската страна през миналата година, което представяла спад от 6,4% на годишна база. Mercedes достави 751 700 автомобила, като спадът тук е по-умерен – от около процент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:11 | 16.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
aldy
преди 1 година
В Li9 има двадесетина камери, които следят всичко. Водачън може да каже "Пусни това" и да посочи с ръка за кое става въпрос. И Лисян - гласовата помощничка изпълнява всичко. Екраните на задния ред могат пълноценно за се управляват от разстояние само с жестове. Такива неща в Мерцедеса не са и сънували. Който иска сам да види тия чудесии, линкът е в предишния пост.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
aldy
преди 1 година
Най-големият пазар за автомобили е Китай. Паричната маса в Китай е $37 трилиона, повече от тази на САЩ, ФРГ, Япония и др. взети заедно. В електромобилите Китай въвежда технологии, недостъпни за другите. Мерджаните чакат чипове и комплектуващи от Китай. За по-интелигентните и любознателните, малко инфо от извора. Сравнение на "Мерцедес GLS" и китайския Li9. Li9 има гласови команди за почти всичко. Мерсът има само 6-7. === https://youtube.com/watch?v=MnEhYrDx92Q
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още