IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Здравко Здравков: Влаковете ще станат част от градското движение в София

При третия метродиаметър ще бъдат изградени няколко общи жп и метроспирки, казва новият главен архитект на столицата

10:57 | 17.05.16 г. 14
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

Влаковете да станат част от градското движение в столицата – това планира новият главен архитект на София Здравко Здравков.

„За да накараме хората да спрат да ползват колите си, трябва последователност в изграждането на качествени, обвързани и безопасни велотрасета; специално внимание към пешеходните маршрути. Трябва да сменим модела на придвижване с автомобил от врата до врата. Това не може да стане без промяна на градския транспорт и изграждане на гръбнака от жп и метро. В Копенхаген, Мюнхен и Франкфурт от 50 години водят политика за освобождаване на центровете от коли“, казва той в интервю за вестник „24 часа“.

Архитектът обяснява, че за развитието на обществения транспорт е нужна система от интегрирани спирки като тази на “Искърско шосе” - ако хората идват с влак от Пловдив, да не ходят до Централна гара, а още оттам да се качат на метро или трамвай.

При третия метродиаметър обща жп и метроспирка ще има при Горна баня и при моста “Чавдар” и гара “Подуяне”. Така Централна гара вече няма да е крайна спирка, а влаковете ще тръгват от Казичене, “Искър”, “Подуяне”, “Захарна фабрика” , ще стигат до “Обеля” и ще станат част от градското движение. 

Здравко Здравков обещава услугите на „Направление архитектура и градоустройство“ да бъдат дигитализирани, а междувременно да бъдат поставени еднакви бланки във всички райони.

Той планира и премахването на „градски бариери“ - имаме страхотно околовръстно, но ако искате от бул. “Черни връх” да стигнете пеша до “Драгалевци”, няма как да стане, дава пример той.

Архитектът възнамерява да се заеме с незаконната реклама и климатиците по сградите - паметници на културата.

Ще създам схеми за оцветяване на сградите в центъра, за да се оформи правилен и спокоен силует, казва той.

„Проблемът с гетата е световен. В началото на XX век само 10% от населението е било в големите градове, сега там живеят 50%, а до 2050 г. се очаква да са 70%. Създаването на социални жилища е неизбежно. Трябва да има политика за тези хора, защото, като тръгнем репресивно, трябва да знаем какво става след това“, обяснява той.

Що се отнася до въпросите към него дали в София ще има втора джамия, той отговаря, че решението за това е политическо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 4
khao
преди 7 години
говориш общи приказки
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 5
khao
преди 7 години
спирки като тази на Искърско шосе - ако хората идват с влак от Пловдив, да не ходят до Централна гара, а още оттам да се качат на метро или трамвай.----аз пък да попитам тогава защо ни е Централна гара ? ... за която наскоро потрошихте неколко милиона (за пореден път), щом едните там, тия от север на Илиянци, тия от благоевградско някъде по Овча Купел ... в копенхаден и франкфурт не съм бил, но в Мюнхен определено влаковете НЕ спират на друга гара освен Централната... влака да не се бърка с С-бан, моля.Да не говоря че хората пътуващи насам имат работа предимно по центъра и за чий ще слизат на майна си и после да се бутат с друг транспорт, като с влака е една спирка?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 3
lyusien
преди 7 години
Отдавна това трябваше да бъде направено Още по времето на Софиянски Свързването на съществуващите ж п линии със метрото и важни автобусни линии По ж п релсите можеха да се движати скоростни мотриси от системата на Метро Вижте примера на Чикаго Но това можеше да стане ако София имаше визия за развитие Те нямат такава Такава няма и в другите големи градове За съжаление
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още