Влаковете да станат част от градското движение в столицата – това планира новият главен архитект на София Здравко Здравков.
„За да накараме хората да спрат да ползват колите си, трябва последователност в изграждането на качествени, обвързани и безопасни велотрасета; специално внимание към пешеходните маршрути. Трябва да сменим модела на придвижване с автомобил от врата до врата. Това не може да стане без промяна на градския транспорт и изграждане на гръбнака от жп и метро. В Копенхаген, Мюнхен и Франкфурт от 50 години водят политика за освобождаване на центровете от коли“, казва той в интервю за вестник „24 часа“.
Архитектът обяснява, че за развитието на обществения транспорт е нужна система от интегрирани спирки като тази на “Искърско шосе” - ако хората идват с влак от Пловдив, да не ходят до Централна гара, а още оттам да се качат на метро или трамвай.
При третия метродиаметър обща жп и метроспирка ще има при Горна баня и при моста “Чавдар” и гара “Подуяне”. Така Централна гара вече няма да е крайна спирка, а влаковете ще тръгват от Казичене, “Искър”, “Подуяне”, “Захарна фабрика” , ще стигат до “Обеля” и ще станат част от градското движение.
Здравко Здравков обещава услугите на „Направление архитектура и градоустройство“ да бъдат дигитализирани, а междувременно да бъдат поставени еднакви бланки във всички райони.
Той планира и премахването на „градски бариери“ - имаме страхотно околовръстно, но ако искате от бул. “Черни връх” да стигнете пеша до “Драгалевци”, няма как да стане, дава пример той.
Архитектът възнамерява да се заеме с незаконната реклама и климатиците по сградите - паметници на културата.
Ще създам схеми за оцветяване на сградите в центъра, за да се оформи правилен и спокоен силует, казва той.
„Проблемът с гетата е световен. В началото на XX век само 10% от населението е било в големите градове, сега там живеят 50%, а до 2050 г. се очаква да са 70%. Създаването на социални жилища е неизбежно. Трябва да има политика за тези хора, защото, като тръгнем репресивно, трябва да знаем какво става след това“, обяснява той.
Що се отнася до въпросите към него дали в София ще има втора джамия, той отговаря, че решението за това е политическо.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка


преди 9 години говориш общи приказки отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години спирки като тази на Искърско шосе - ако хората идват с влак от Пловдив, да не ходят до Централна гара, а още оттам да се качат на метро или трамвай.----аз пък да попитам тогава защо ни е Централна гара ? ... за която наскоро потрошихте неколко милиона (за пореден път), щом едните там, тия от север на Илиянци, тия от благоевградско някъде по Овча Купел ... в копенхаден и франкфурт не съм бил, но в Мюнхен определено влаковете НЕ спират на друга гара освен Централната... влака да не се бърка с С-бан, моля.Да не говоря че хората пътуващи насам имат работа предимно по центъра и за чий ще слизат на майна си и после да се бутат с друг транспорт, като с влака е една спирка? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Отдавна това трябваше да бъде направено Още по времето на Софиянски Свързването на съществуващите ж п линии със метрото и важни автобусни линии По ж п релсите можеха да се движати скоростни мотриси от системата на Метро Вижте примера на Чикаго Но това можеше да стане ако София имаше визия за развитие Те нямат такава Такава няма и в другите големи градове За съжаление отговор Сигнализирай за неуместен коментар