Това IPO трябваше да бъде големият финал на тази история на успеха. Само за осем години Адам Нойман превърна наемодателя на офис пространства WeWork в многомилиардна компания. В Манхатън и Лондон WeWork е най-големият наемател на офис площи.
С оценка от 47 милиарда долара, в момента това е най-високо оцененият стартъп в САЩ. На фондовия пазар скоро можеше да струва 65 милиарда долара, смятаха инвестиционни банкери само преди няколко месеца.
Но планът не се получи. Откакто WeWork, който наскоро се преименува на The We Company, пусна проспекта си в средата на август, компанията получи необичайно ясна критика от анализатори и инвеститори.
Търсенето на акции за планираната оценка е толкова вяло, че сега компанията е изправена пред трудно решение: Тя може да започне, както бе планирано, в понеделник с роуд шоу, за да убеди потенциалните инвеститори да купят акции. Нойман обаче ще трябва да се задоволи с много по-ниска оценка.
Корпоративната стойност на WeWork дори може да падне под 20 милиарда долара, както съобщи в неделя вечерта Wall Street Journal, отстъпка от над 50 процента. Алтернативно Нойман може да отмени IPO-то за момента, но след това ще трябва да се тревожи за нови парични инжекции. Към момента все още няма окончателно решение. В следващите дни предстои обсъждане с потенциални инвеститори, за да се определи дали ще има достатъчно търсене при IPO-то.
Развитието в WeWork показва колко се е влошил климатът на Wall Street за високооценените стартиращи компании. Доставчиците на споделено пътуване Lyft и Uber, които станаха публични през март и май, достигнаха нови дъна в петък. Същото се отнася и за приложението за офис софтуер Slack, което се търгува на борсата от края на юни, но представи разочароващи данни през миналата седмица.
Така наречените еднорог стартъпи, които се оценяват на повече от милиард долара, всъщност трябваше да станат звездите на фондовата борса през годината. Но основателите, техните инвеститори и инвестиционни банки подцениха скептицизма на инвеститорите на Wall Street. Стартиращи фирми като Uber, Lyft, WeWork и Co. бяха в частни ръце толкова дълго, колкото никое друго поколение технологични компании.
Те печелеха от изобилието на рисков капитал, който водеше оценките до все нови висоти. За рисковите капиталисти най-важното е бързият ръст на продажбите. Тези, които започнат рано, ще се възползват, ако оценките се увеличат драстично.
„Блиц мащабирането“ и „хипер растежът“ са стратегиите: еднорозите искат да присъстват възможно най-бързо на възможно най-много пазари, независимо от цената. Дали стартъпът може да бъде печеливш в дългосрочен план е от второстепенно значение.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците