Spotify, собственик на популярната услуга за музикален стрийминг, обмисля вписване на акциите си на публичните пазари, без да набира нови средства, съобщава Bloomberg, базирайки се на източник, запознат с плановете на компанията.
Spotify, чиито платени потребители задминаха 50 млн. по-рано през годината, не чувства необходимост да привлича капитал, а иска да позволи на дългосрочните инвеститори и служители да продават, заявява източникът, поискал анонимност заради конфиденциалност на информацията. Директно вписване ще реши тези нужди, като позволи на инвеститорите да купуват акции на Spotify от сегашните им собственици на отворения пазар.
Този подход е различен от първичното публично предлагане (IPO), което е по-традиционният начин, с който горещите технологични стартъпи стъпват на борсата и в същото време набират средства.
Spotify, основана преди повече от десетилетие от Даниел Ек и Мартин Лоренцон, привлече 1 млрд. долара чрез дълг пред две години, когато приходите ѝ задминаха 2 млрд. долара. Компанията иска да се отърве от бремето на този дълг – конвертируем заем, който ще струва на компанията повече пари, ако отлага твърде дълго вписването си. Не е ясно дали директно вписване отговаря на условията по заема.
Spotify, която тепърва трябва да съобщи финансовите си резултати за 2016 г., бе оценена на 8,5 млрд. долара в момента на заема. Големите инвеститори в компанията включват TPG, TCV, Founders Fund, Goldman Sachs Group и Accel.
При традиционно IPO компанията предлага серия от акции на нови инвеститори вечерта, преди да бъдат вписани на публичните пазари, на цена определена от емитентите. Компанията осъществява предлагането, за да привлече нов капитал за финансиране на разширяване.
При директно вписване Spotify няма да набира средства или да използва емитенти. Директно вписване ще помогне на Spotify да избегне някои от таксите и врявата около IPO, а и компанията няма да има нужда да разрежда съществуващите си акции. Ако се окажат успешни, усилията може да се превърнат в модел за други стартъпи, гледащи предпазливо към IPO.
Spotify планираше да стане публична тази година и все още може да осъществи идеята, но опасенията на компанията за разходите може да доведат до отлагане на стъпката. Spotify тепърва трябва да отчете печалбата си, отчасти защото по-голямата част от продажбите ѝ отиват за звукозаписните компании и други собственици на права върху песните в услугата.
По-рано тази седмица Spotify подписа нов дългосрочен лицензионен договор с Universal Music Group – най-големия звукозаписен лейбъл в света, което може да предложи на компанията известно облекчение. Тя обаче тепърва трябва да постигне дългосрочни споразумения с два други големи лейбъла – Sony Music Entertainment и Warner Music Group Corp.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни