Snapchat подготвя нова функция, която включва реклами, но азиатските приложения за изпращане на съобщения като WeChat, Line и Kakao Talk, вече интегрират реклами в своите услуги, пише Wall Street Journal.
За този тип мобилни приложения откриването на начин за печелене на пари е предизвикателство, особено когато трябва да го направят без да пречат на хората да комуникират помежду си.
Въпреки че азиатските приложения вече печелят като предлагат мобилни игри на потребителите, те експериментират и с различни форми на реклама.
Миналия месец WeChat, популярно приложение за изпращане на съобщения, разработено от китайския интернет гигант Tencent Holdings, пусна нова услуга в континенталната част на Китай. Тя позволява на компаниите, използващи софтуера, да позиционират свои реклами в профилите на други компании. Така марка за часовници може да поставя свои реклами на профила на марка дрехи в WeChat. Самата реклама се вижда от хората, които следват марката дрехи в приложението.
Таксите, заплащани от рекламодателя, се поделят между Tencent и компаниите, на чиито профили излизат рекламите. Tencent, чието приложение WeChat има около 400 млн. активни потребители, е миноритарен акционер в Snapchat.
Други азиатски приложения позволяват на компаниите да изпращат рекламни съобщения. Line, което е разработка на японски филиал на корейската интернет фирма Naver, събира такси от компании, които си създават официални акаунти в приложението. Всеки месец фирмите могат да изпращат ограничен брой съобщения на своите последователи.
Kakao Talk, корейско приложение, разработено от местен старт-ъп, миноритарен дял, в който има Tencent, също предлага подобна услуга на компании, които създават собствени акаунти.
В Азия, където изпращането на стандартни текстови съобщения може да е доста скъпо, този тип приложения са основен инструмент за мобилна комуникация. Популярни приложения като WeChat и Line изпълняват част от функциите на Twitter и Facebook. Хората ги използват, за да си изпращат информация и снимки, докато бизнесът вижда в тях маркетингов инструмент.
WhatsApp, която Facebook придоби за 19 млрд. долара, все още не предлага реклами, а анализаторите смятат, че приходите на WhatsApp са много по-малки в сравнение с тези на азиатските приложения.
Очакваните приходи на WhatsApp за миналата година са 20 млн. долара, докато Line генерира повече от 500 млн. долара. Мобилните игри са най-големият източник на приходи на Line, но дигиталните стикери и месечните такси, внасяни от компаниите, също допринасят доста.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим