IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво може да научи Snapchat от азиатските си конкуренти?

Популярните приложения за изпращане на съобщения вече предлагат реклами, каквито Snapchat се готви да пусне

15:03 | 07.09.14 г.
<p>
	<em>Снимка: Snapchat Facebook page</em></p>

Снимка: Snapchat Facebook page

Snapchat подготвя нова функция, която включва реклами, но азиатските приложения за изпращане на съобщения като WeChat, Line и Kakao Talk, вече интегрират реклами в своите услуги, пише Wall Street Journal.

За този тип мобилни приложения откриването на начин за печелене на пари е предизвикателство, особено когато трябва да го направят без да пречат на хората да комуникират помежду си.

Въпреки че азиатските приложения вече печелят като предлагат мобилни игри на потребителите, те експериментират и с различни форми на реклама.

Миналия месец WeChat, популярно приложение за изпращане на съобщения, разработено от китайския интернет гигант Tencent Holdings, пусна нова услуга в континенталната част на Китай. Тя позволява на компаниите, използващи софтуера, да позиционират свои реклами в профилите на други компании. Така марка за часовници може да поставя свои реклами на профила на марка дрехи в WeChat. Самата реклама се вижда от хората, които следват марката дрехи в приложението.

Таксите, заплащани от рекламодателя, се поделят между Tencent и компаниите, на чиито профили излизат рекламите. Tencent, чието приложение WeChat има около 400 млн. активни потребители, е миноритарен акционер в Snapchat.

Други азиатски приложения позволяват на компаниите да изпращат рекламни съобщения. Line, което е разработка на японски филиал на корейската интернет фирма Naver, събира такси от компании, които си създават официални акаунти в приложението. Всеки месец фирмите могат да изпращат ограничен брой съобщения на своите последователи.

Kakao Talk, корейско приложение, разработено от местен старт-ъп, миноритарен дял, в който има Tencent, също предлага подобна услуга на компании, които създават собствени акаунти.

В Азия, където изпращането на стандартни текстови съобщения може да е доста скъпо, този тип приложения са основен инструмент за мобилна комуникация. Популярни приложения като WeChat и Line изпълняват част от функциите на Twitter и Facebook. Хората ги използват, за да си изпращат информация и снимки, докато бизнесът вижда в тях маркетингов инструмент.

WhatsApp, която Facebook придоби за 19 млрд. долара, все още не предлага реклами, а анализаторите смятат, че приходите на WhatsApp са много по-малки в сравнение с тези на азиатските приложения.

Очакваните приходи на WhatsApp за миналата година са 20 млн. долара, докато Line генерира повече от 500 млн. долара. Мобилните игри са най-големият източник на приходи на Line, но дигиталните стикери и месечните такси, внасяни от компаниите, също допринасят доста.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още