IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Philips „изключва“ телевизорите си

TPV ще продължи да продава телевизори с марката, а холандският концерн ще получава лицензионна такса от поне 40 млн. евро годишно

11:17 | 21.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Philips е силно засегнат от азиатската конкуренция и иска да се сбогува напълно с потребителската електроника. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Philips е силно засегнат от азиатската конкуренция и иска да се сбогува напълно с потребителската електроника. Снимка: Ройтерс

Една ера е към края си – гигантът в електрониката Philips се изтегля напълно от телевизионния бизнес. Компанията ще продаде оставащия си 30%-ен дял от съвместното предприятие TP Vision на тайванския си партньор, заяви Philips. По-голямата част от акциите Philips вече прехвърли на TPV Technology преди две години.

Холандците ще се фокусират върху печелившите линии на бизнеса – здравни технологии, осветление и малки домакински уреди (лайфстайл). Обновяването започна преди повече от две години и вече носи плодове. През третото тримесечие на 2013 г. нетната печалба на групата нарасна до 281 млн. евро, в сравнение със 105 млн. евро през същия период на миналата година. Добрите резултати компанията дължи на извършените подобрения във всички нейни бизнеси след две години съкращения на разходите и разпродажба на активи.

Азиатската компания TPV ще продължи да продава телевизори с марката Philips. За това холандците ежегодно ще получават под формата на лицензионни такси по 2,2% от постъпленията от продажба, но най-малко 40 млн. евро. При излизането от съвместното предприятие Philips ще инвестира еднократно още 50 млн. евро. „Това ще даде на компанията добра позиция, за да успее да се наложи на един изключително динамичен и конкурентен телевизионен пазар", заяви изпълнителният директор на Philips Франс ван Хутен .

Световният пазар на телевизори в момента е доминиран от южнокорейските производители Samsung и LG. Само глобалният пазарен дял на Samsung според данни на различни пазарни изследователи възлиза на около 50 процента. Някога доминиращите японски компании, като Sony , Panasonic и Sharp, се борят отчаяно за парче от пая.

Подобно на германския премиум производител Loewe и Philips е силно засегнат от азиатската конкуренция и иска да се сбогува напълно с потребителската електроника. Но продажбата на бизнеса със слушалки, говорители, MP3 или DVD плейъри на японския концерн Funai се провали през миналата година след спор между двете компании.

За разлика от холандците, новите собственици на Loewe предвиждат светло бъдеще за европейския бизнес с телевизори. Инвеститорската група, водена от датчанина Ян Гесмар-Ларсен иска да направи рестарт за компанията и да направо продуктовата гама по-привлекателна за по-младата и по-широката аудитория. "Вярвам, че ние можем да предложим различни неща от нашите конкуренти", заяви през уикенда Гесмар-Ларсен, цитиран от "Welt". 

Проблемите за Loewe започнаха, след като тя не успя да се пребори с конкурентите си от масовия пазар на телевизори като Samsung и LG Electronics, както и със спада на средните цени на устройствата. През юли 2013 г. компанията подаде молба за защита от кредитори в административния съд в град Кобург, провинция Бавария, за да си осигури възможност за намиране на инвеститор и преструктуриране. През юли 2013 г. германците се споразумяха за стратегическо партньорство с китайската държавна компания Hisense International Co. Ltd., която осигури експертна помощ за технологии и продажби в Азия, но не и свежи средства.

Повече за европейския технологичен сектор може да видите в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:01 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още