Социални платформи като TikTok и YouTube направиха въпросната практика по-популярна, благодарение на видеоклипове, в които създателите на съдържание молят последователите да коментират показаните продукти и да кажат дали купувачът трябва да ги задържи или върне.
Измамите при връщане, като тези за изпращане на фалшиви артикули, също нарастват. Около 10% от връщанията миналата година са били измама, показва проучване на Националната федерация за търговия на дребно. А онлайн покупките имат по-висок процент на връщания – близо 21%, което е повече от 18,1%, записани през 2020 г.
Търговците все повече гледат на връщанията като на заплаха за бизнеса си. ThredUp наскоро заяви, че нивата на връщане се увеличават, което е свърано с удар от 3 млн. долара от продажбите за последното тримесечие. А онлайн продажбата за препродажби таксува по 1,99 долара, наричайки това „такса за възстановяване“, ако клиент изпрати артикул обратно.
По-рано тази седмица базираната в Лондон Asos сви годишната си прогноза, завявайки, че значителното увеличение на връщанията във Великобритания и Европа е засегнало приходите. Тя допълни, че увеличаването на броя на върнатите стоки, комбинирано с инфлацията , има „непропорционално въздействие върху рентабилността“, но каза, че планира да запази връщането безплатно за потребителите.
Веригите използват множество тактики за намаляване на финансовия удар. Някои съкращават времето, през което купувачът трябва да върне артикул. Bath & Body Works заяви, че няма да позволи връщане или замяна на продукти, които показват „прекомерно износване“
Подход, който се възприема при стоките с ниска стойност от търговци на дребно като Amazon и Target, е възстановяване на средствата при връщане, но позволяване на потребителя да задържи продукта. В този случай търговецът на дребно пресмята, че ще спести пари, за да избегне скъпия процес, свързан с опита за препродаване на върнатата стока. Това е стратегия, която се налага, като броят на търговците, които я използват, е скочил с 1700% през първата половина на 2022 г. според Narvar.
Разбира се, тези тактики не адресират основната причина, поради която толкова много онлайн покупки се връщат: защото не стават на потребителите. Индустрията се опитва да използва технологии като добавена реалност, за да помогне на купувачите да правят по-добър избор с виртуални пробни, но тези инструменти не са масово използвани въпреки големи инвестиции, които изискват.
„Оразмеряването е голям проблем, който онлайн търговците трябва да решат, особено при облеклото“, коментира Катя Уолш, главен директор по стратегиите и изкуствения интелект в Levi Strauss & Co. „Това е нещо, което компаниите трябва да решат, а ние правим всичко възможно, за да го сторим“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 3 години У нас не е безплатно, безплатна може да е доставката, но връщането си го плащаш, освен ако не е свързано с гаранция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар