Неделя следобед е в началото на септември, а пред магазин на Dean Street в Сохо, Лондон, има дълга опашка от тийнейджъри, които търпеливо чакат реда си. Вътре в магазина 19-годишният Остин Робъртсън стои на касата и поздравява клиентите, докато си тръгват, видимо доволни от покупките си. „Някои [от тях] чакат седем часа на опашката“, казва той, плъзгайки поредна карта. „Хората къмпингуваха отвън в петък в 2 през нощта, а снощи също имаше“.
Робъртсън е TikTok инфлуенсър, който заедно с колегите си Джак Харис и Елиът Реншоу съосновава Stocked, винтидж събитие, което вече има второ издание. Първото, което се провежда през юни в лондонския Шордич, е достигнало оборот от близо 50 хил. паунда от продажбата на дрехи от 90-те и началото на хилядолетието на купувачи на възраст от 13 години. Второто събитие достига 100 хил. паунда продажби до края на уикенда.
Младежи като Робъртсън, Харис и Реншоу са станали експерти в овладяването на маркетинговия потенциал на социалните мрежи, за да се популяризират и да изграждат собствени – предимно дигитални – предприемачески начинания, като онлайн магазина на Харис за препродажби Ragz for Life и BountyBodega на Реншоу. Но те също така са развили умения да ползват онлайн влиянието си за провеждането на събития на живо, пише Financial Times.
Когато марката за улично облекло Stitch - която е основана от млад творец, подвизаващ се под името Clouder, и която има над 152 хил. последователи в Instagram и TikTok – провежда събитие за продажби в Сохо през август, тя предизвиква също толкова дълги опашки. През юни купувачите чакаха с часове под слънцето в Лос Анджелис, за да се докоснат до първия поп-ъп магазин на шведската марка Matilda Djerf, който създава марката през 2019 г. и я превръща в бизнес за близо 22 млн. долара.
Базираната в Лондон 20-годишна Мия Хараламбидес създава поп-ъп събитието 2o21st през юни 2021 г. в Instagram. То се провежда на всеки два месеца в неделя и предлага малко пространство на Bewick Street в Сохо, където различни търговци на стоки втора употреба, Instagram брандове и независими дизайнери се срещат. Хараламбидес има малко последователи в социалните мрежи, но нейното събитие включва търговци с големи аудитории и обикновено привлича до 300 души.
Stocked няма собствен сайт, нито канали в социалните мрежи. По-голямата част от маркетинга ѝ се случва в TikTok, където организаторите показват собствени клипове, промотиращи стоките на Stocked, често снимайки ги на пода в спалните си. Хаштагът #stockedsoho е имал над 1 млн. разглеждания преди събитието.
„В TikTok се трупа голяма популярност. Видяхме редица тенденции в хаштаговете, които започват като нещо изключително малко, но се развиват лавинообразно“, коментира Бил Фишър, главен анализатор в Insider Intelligence. Заради начина, по който работят алгоритмите на TikTok, научаването какво харесват потребителите и намирането на сходно съдържание, е по-лесно видеата да бъдат показани на таргетирания пазар, за разлика от Instagram или Facebook, където марките трябва да инвестират повече, за да пробият и да попаднат в списъка с новини на хората.
„TikTok е толкова контекстуален, че ако можете да се придържате към тенденция или общност, ще видите как съдържанието ви органично влиза в страницата For You на хората“, продължава Фишър. „Това е изключително мощна платформа за младите предприемачи, които нямат огромни маркетингови бюджети“.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата