Акциите на Netflix загубиха повече от една четвърт от стойността си преди началото на борсовия ден в сряда, след като компанията отчете първия спад на броя на абонатите си от десетилетие. Това кара Wall Street да поставя под въпрос растежа на компанията предвид ожесточената конкуренция и умората у зрителите след пандемията, предава Ройтерс.
Стойността на книжата на стрийминг пионера спадна с 27,2% до 253,71 долара и се насочва към най-лошия си ден от десетилетие, ако понижението се запази. Поне десетина анализатори побързаха да намалят очакванията си за акциите, които бяха сред най-добре представящите се през последните няколко години.
„Хората купуват акции на компании в растеж, защото смятат, че паричният им поток ще нарасне, така че плащат предварително, очаквайки това. Когато такава акция потъне, хората, които търсят растеж, бързо се оттеглят“, коментира Ким Форест, главен инвестиционен директор на Bokeh Capital Partners в Питсбърг.
Брокерската компания J.P. Morgan направи най-агресивния ход, като намали целевата цена на акциите до 305 долара – доста под средната цел за акциите на Wall Street от 400 долара.
„Краткосрочната видимост е ограничена... и в следващите няколко месеца нямаме за какво толкова да се вълнуваме освен от новата, много по-ниска цена на акциите“, коментира анализаторът на J.P. Morgan Дъг Анмут.
Освен това той намали наполовина прогнозата си за нетно добавените абонати за 2022 г. до 8 милиона.
Поевтиняването на акциите може да заличи ръста в цената на книжата от последните две години, когато бизнесът на Netflix се радваше на големи успехи, след като потребителите се присъединиха към платформата, за да прекарат по-приятно блокадите.
В опит да успокоят пазара директорите на компанията казаха на анализаторите, че искат да започнат да предлагат услуга, включваща реклами, в близките година или две. Освен това обещаха да спрат споделянето на пароли – дългогодишен проблем за услугата.
Конкуренти на Netflix вече имат подкрепени от реклами версии на своите услуги или планират такива, като Disney+ например.
Търсенето на свежо и ангажиращо съдържание също се увеличава, което принуждава Netflix и други да мислят за по-големи бюджети за производство, дори когато разходите се увеличават в инфлационната среда.
„Рентабилността и бизнес моделът на Netflix не са проблем, както показват данните, а това, че някои потребители може да се отказват от абонамента си заради инфлацията и умората им след пандемията“, коментира Питър Гарнри, ръководител стратегии в Saxo Bank.
За второто тримесечие Netflix е подготвила нови сезони на популярни сериали като Ozark, Stranger Things и Grace and Frankie.
Needham обаче е на различно мнение. Брокерската компания повиши рейтинга на акциите на компанията до „hold“, насърчена от плановете на Netflix да добави евтина услуга с реклами.


Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
СГС прекрати и изпрати делото срещу Иван Портних на ВКС
Илияна Йотова: Шестият вот на недоверие ще бъде различен
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Цената на кафето Робуста рекордно ниска за последните два месеца
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
Потребителската кошница поскъпва: С 1 лев за седмица, вече достига 100 лв.
КЗП ще проверява поскъпването на годишните технически прегледи при колите
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
Радост за малки и големи: Ледената пързалка в София приема първите си посетители
МС одобри проекта на Закон за държавния бюджет за 2026 година