Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Как Volkswagen забърка расистки скандал със своя реклама?

В дълъг едва 10 секунди клип има поне три мотива, които може да се свържат с расизъм, а концернът първоначално твърдеше, че става дума за "творчески подход"

Как Volkswagen забърка расистки скандал със своя реклама?

Снимка: Screenshot

Германският автомобилен производител Volkswagen е маркетингова машина. Всяка година компанията с многобройните си марки (VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche) изкарва нови модели на пазара. Едва ли би могло да се говори за липса на опит, когато отделът за комуникация на базираната във Волфсбург компания пусна нова кампания с рекламни клипове за Golf 8 в Instagram. С едно видео от поредицата обаче VW със сигурност се провали и предизвика буря от злобни коментари в мрежата.

В клипа, който е дълъг само десет секунди, може да се види огромна светла ръка, която първо бута тъмнокож мъж през улицата и след това го блъска в хотел. Този хотел пък носи името Petit Colon, с което напомня на много потребители за тъмните колониални времена.

 Ако все още вярвате в съвпадения, може да се събудите за реалността най-късно когато се появи рекламният лозунг „Новият Golf“. Буквите се появяват една по една, а първите пет са N, E, G, E и R. Едва ли по-ясно можете да покажете расизъм в толкова кратко видео.

 

Но това не е всичко. Производителят на автомобили дори не разбра критиката на възмутените потребители към рекламния клип. Volkswagen публикува като коментар на възмутените реакции в Instagram, че е изненадата и шокирана от факта, че публикацията може да бъде разбрана погрешно по такъв начин. Това е „творчески подход" за Instagram Storys, казват от концерна.

Тази сряда компанията обаче смени тона. Видеото, което Volkswagen пусна освен в Instagram, и във Facebook, е спряно след първата информация от страна на потребителите от вторник, заяви говорител на VW пред Handelsblatt.

Но новината за клипа, който беше дълъг само десет секунди, вече предизвика силно вълнение в германското общество. Никой не вярва на аргументацията за „творческия подход“ на компанията, която като основана от националсоциалистите винаги твърди, че има специална отговорност към расизма. В ново изявление VW се опитва да спаси това, което трудно може да бъде спасено.

„Можем да разберем възмущението и гнева в отговор на видеото“, се казва в него. И по-нататък: „Без съмнение: Клипът е грешка и е безвкусен. Ние се дистанцираме от него и се извиняваме. Ще изясним как се е случило всичко това - и ще понесем последствията“. С това от пресцентъра изземват темата от ръцете на маркетинговия отдел, който всъщност е отговорен за производството и разпространението на такива рекламни видеоклипове.

Това не е първото подобно прегрешение на Volkswagen. Преди няколко месеца изпълнителният директор Херберт Дийс призова ръководния екип да обърне повече внимание на рентабилността с лозунга "Ebit macht frei" („печалбата те прави свободен“, б. ред.). Изречението е взаимствано от „Arbeit Macht Frei“ - „работата те прави свободен“. Именно вторият израз стои печално над портите на концентрационния лагер в Аушвиц.

Без съмнение и други корпоративни несполуки са се случвали досега в работата със социални мрежи. Но клипът на VW за новия Golf е повече от скандален: Той може да се превърне и в спирачка за бизнеса. Поради кризата продажбите на автомобили са в застой, който засяга особено много произвеждания именно във Волфсбург Golf 8. А расизмът едва ли ще даде тласък на продажбите.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

3
 
2
 
2
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Преувеличават
2
 
4
 
1
преди 2 месеца
Немецът си остава немец

Още от Анализи
Сривът в автобранша е голям - кризата ускорява трансформацията