Глобалният тласък към електрическа мобилност заформя тригодишно цунами от първични публични предлагания (IPO) в областта на електрическите превозни средства, които се очаква да наберат общо около 100 млрд. долара до края на 2023 г., изчислява Bank of America.
Нарастващите инвестиции в сектора - от такива в батерии до зареждане на автомобили, ще накарат компаниите да отделят свои звена, както и да излизат на борсата, смята Патрик Стайнман от Bank of America, цитиран от Bloomberg.
„Вече е започнала вълна от IPO-та, които ще наберат до 100 млрд. долара, свързани с компании от цялата верига на стойност при електромобилите, батериите и зарядните станции“, изтъква експертът.
Най-голямото IPO за 2021 г. е свързано именно с този сектор. Производителят на електрически пикапи Rivian Automotive набра 13,7 млрд. долара от листването си в САЩ по-рано този месец.
Любимци на инвеститорите
Производителите на електромобили спечелиха сърцата на инвеститорите през миналата година, като техните акции отчетоха впечатляващи поскъпвания на фона на глобалния преход към по-чисти автомобили.
Лидерът в индустрията Tesla Inc. почти удвои своята пазарна капитализация през последната година. Компанията набра милиарди долари както от своето IPO, така и от последващи продажби на акции.
EV
Миналия месец китайският производител на автомобили и батерии BYD набра 1,8 млрд. долара чрез пласиране на акции на борсата в Хонконг, като това е второто му подобно предлагане за годината. През януари подкрепяната от Уорън Бъфет компания прибави още 3,9 млрд. долара, продавайки нови акции.
Също така нарастващото търсене на електрически автомобили ще доведе до увеличаване на инвестициите от страна на компании, произвеждащи батерии за чисти превозни средства. Очаква се 10-те най-големи производители на батерии почти да утроят производствения си капацитет до 2022 г., за да изпълнят бъдещите ангажименти за доставки и да се позиционират добре за предстоящо нарастване на търсенето, сочат изчисления на BloombergNEF.
„Компаниите за батерии ще обособят своя собствена вселена, като в момента те навлизат в етап, в който масивното натрупване на капацитет изисква много капитал, за да бъдат в крак с нарастващото търсене на електромобили“, изтъква Стайнман. „Досега компаниите за батерии до голяма степен финансираха своите проекти чрез дълг, но следващият етап от техния растеж ще бъде финансиран чрез вълна от IPO-та“, добавя той.
Едно от най-големите IPO-та, които се очакват в Азия през следващата година, ще бъде отделянето на звеното за батерии на LG Chem - LG Energy Solution, което може да набере около 10 млрд. долара от листването си. Компанията е един от най-големите производители на батерии в света след китайската Contemporary Amperex Technology Co.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос