Автомобилните производители отчитат печалби на фона на продължаващата трансформация на индустрията и проблемите с веригите на доставка.
Ford, Volkswagen и Nissan представиха силни тримесечни отчети и повишиха прогнозите си за цялата година. В очакване на отчетите на General Motors и Stellantis започва да се оформя една нова тема – на необичайно високите маржове на фона на инфлацията при цените на автомобилите и растящите продажби, пише The Wall Street Journal.
Продължаващият недостиг на полупроводници ограничава обичайната конкуренция между дилърите и принуждава производителите да дадат приоритет на моделите с по-висок марж.
Очевидният въпрос за инвеститорите е дали тези условия - благоприятни за производителите, не толкова за потребителите - могат да се задържат. Простият отговор е почти сигурно „не“, но има елементи, които концерните могат да запазят, докато преосмислят отношенията си с потребителите.
Както Ford, така и Volkswagen обявиха желание за запазване на ценовата дисциплина дори след като се овладее недостигът на микрочипове. Но това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи.
В исторически план индустрията многократно е страдала от проблеми с резервния капацитет. Очаква се ситуацията в това отношение да се влоши на фона на огромните инвестиции, които концерните харчат за производството на електрически превозни средства. Някои компании започват да обмислят прекратяването на двигателите с вътрешно горене, но никой не знае колко бързо потребителите ще възприемат електромобилите. Ще е необходима гъвкавост, която предполага излишък на производствен капацитет в една или друга технология.
VW
Поддържането на ценова дисциплина в такава среда изглежда чиста фантазия.
Добрата новина за инвеститорите е, че този фокусиран върху хардуера поглед на автомобилната индустрия вече не запълва цялата картина. През последните месеци Ford и Volkswagen представиха стратегии, фокусирани изцяло върху използването на онлайн софтуерни актуализации, за да развият по-тясна връзка с клиентите си и да им продават софтуерно базирани услуги.
Компаниите обявиха по-нататъшни стъпки към изграждане на преки отношения с потребителите. Ford заяви, че поръчките продължават да нарастват, като се надява да смени традиционния модел на продажба, базиран на дилъри, с по-иновативен.
Volkswagen обяви придобиването на Europcar, за да се приближи до потребителите.
Инвеститорите се тълпят около акциите на традиционните автомобилни концерни през тази година, отчасти защото компаниите се разглеждат като бенефициенти на инфлацията и отчасти защото електромобилите като Mustang Mach-E на Ford и ID.3/4 на Volkswagen се харесват на потребителите, въпреки че и двата модела все още изостават значително от колите на Tesla при продажбите.
За да надградят настоящите си оценки, Ford и Volkswagen трябва да продължат да скъсяват разликата с Tesla като същевременно развиват надежден софтуерен бизнес.
Настоящият скок в цените на автомобилите няма да продължи дълго време. Ако обаче производителите могат да изградят правилната стратегия, те просто биха могли да намерят начини да го заменят.


Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЦСКА 1948 официално обяви звездата на Спартак
Варненецът Иван Иванов бе обявен за световен шампион в тениса
БАБХ установи завишено количество неорганичен арсен в детски каши
ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Отстъплението на САЩ и Европа от електромобилите дава предимство на Китай
Великобритания се връща в „Еразъм“, Стармър търси по-близки отношения с ЕС
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Сузи Уайлс за Vanity Fair: Сравни Тръмп с баща си алкохолик, Ванс е теоретик на конспирациите
Кайли Дженър и Тимъти Шаламе се показаха заедно в Instagram?
Муцунски: Скопие усеща липса на добра воля от страна на София
Великобритания ще се присъедини отново към програмата "Еразъм"
Мисията на Путин да дерайлира Украйна - влак по влак