Световният бум на пазара на смартфони от последните години стихва. От януари до март търсенето в световен мащаб е спаднало с 2%, като са били продадени 347 милиона устройства, показва проучване на маркетинговата компания GfK.
Особено в Китай и Северна Америка е отчетен по-сериозен спад на продажбите. Поради увеличените цени за луксозните модели на Apple, Samsung, Google и Huawei приходите не пострадаха. При тях има ръст от 18%.
Потребителите са склонни да купуват модели на по-високи цени, каза телекомуникационния експерт на GfK Анрд Полифке, цитиран от Ройтерс. Средно купувачите вече харчат по 374 долара за ново устройство, с 21% повече от миналата година.
В Западна Европа приходите са се повишили с 23% до 14,5 млрд. долара, което се дължи на 26% ръст на средната продажба цена с нарастващо търсене на премиум продукти, докато продажбите падат с 2% до 28,3 млн. бройки. Най-сериозен спад има във Великобритания (-11%), Испания (-7%) и Франция (-4%). Въпреки че средната продажна цена вероятно ще продължи да се покачва, GfK прогнозира, че търсенето на смартфони в региона ще се понижи през цялата година.
В Централна и Източна Европа растат както приходите, така и продажбите. Приходите са се повишили с 35% до 5,9 млрд. долара, което се дължи на 29% ръст на средните продажбени цени. Продажбите са скочили с 5% до 19,7 милиона броя, основно заради ръст от Украйна, където те скачат с 23%. Русия и Полша, двата най-големи пазари в региона, са отчели по 2% ръст на търсенето. За цялата година GfK очаква, че силното търсене в Русия и Украйна ще доведе до ръст на продажбите на смартфони в региона със 7%.
В Северна Америка продажбите спадат с 5 на сто до 35,8 млн. броя. За цялата година се очаква спад с 2%.
В Латинска Америка продажбите продължават да се повишават, сега с 3 на сто до 32,8 млн. броя. Приходите се повишават с 5 на сто до 10,3 млрд. долара. Пониженията в Бразилия (-4%) и Чили (-18%) са компенсирани от силни ръстове в Колумбия (+41%) и Аржентина (+6%). GfK предрича лек ръст за целия регион от 3 на сто въпреки понижение в Бразилия.
Промоциите за Лунната нова година не успяха да доведат до ръст в Китай, както се случва обикновено. Там продажбите спадат с 6 на сто до 109,6 млн. броя. Въпреки това приходите се повишават с 14 на сто до 41,1 млрд. долара, след като китайците купуват все повече премиум продукти както от чуждестранни, така и от местни марки.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР