Компанията, с която служебният министър на икономиката Кирил Петков заяви, че България води преговори за завод у нас, е производителят на електромобили Next.e.GO, пише „24 часа“, позовавайки се на свой източник, който определя като „един от основните двигатели на проекта и участник в преговорите“.
Според изданието компанията търси терени в шест държави, с идеята да построи свои заводи в тях. Преди шест месеца беше потвърдено, че ще бъде отворено предприятие в Гърция. В него ще се инвестират 100 млн. евро.
Планът е в България да се инвестират 140 млн. евро, като вече е харесано място за завода. Става дума за терен на братята Кирил и Георги Домусчиеви в завод „Балкан“. Според „24 часа“ двамата са имали активно участие в преговорите и имат „съществен“ принос за сключването на сделката.
Заводът ще бъде построен в Ловеч до 2023 г. и в него ще работят 1000 души. Самите преговори са във финалната си фаза и се уточняват детайли по сделката. Комуникацията по въпроса тече от месеци, а от седмица инвеститорите са в България.
Припомняме, че в неделя служебният министър на икономиката разкри, че се водят преговори с компания, но не разкри коя.
„Привлякохме за пръв път в българската история голяма европейска компания за производство на електроавтомобили”, сподели той пред Нова телевизия и уточни, че в следващите две седмици ще стане ясно дали договорът ще бъде подписан.
Източникът, който остава анонимен, твърди, че в събота ще бъде подписан меморандум между Министерството на икономиката и инвеститорите, с който ще се поеме ангажимент до 20 юли Министерският съвет да одобри държавна подкрепа от 34 млн. евро за построяването на завода. Електромобилите, произвеждани от Next.e.Go, са с марката e.GO. Те са малки и успяват да изминат близо 200 км с едно зареждане на батерията, а началната им цена е 26 хил. евро.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна


преди 4 години Ентусиазмът на министъра ми се струва малтко странен. Така, фирмата е била до миналата година в защита от кредитори. Влиза някакъв холандски фонд за дялов капитал и на 26.02.2021 затварят Рунд Б на финансиране със записване на 30 млн. евро.Първо производство трябва да започне сега да излиза. Да не каже някой, че лъжа, но това пише тук - https://***.finsmes.com/2021/02/next-e-go-mobile-se-closes-e30m-series-b-funding.htmlСега, как компания, която тепърва започва производството си в Германия ще търси разширение в България, и в Гърция ми е странно. Макар България да разви немалка индустрия свързана с автомобилната верига на доставки, все пак сме далеч от сериозната автоиндустрия. Гърция всъщност е имала автомобилна индустрия през 70-те и 80-те, която обаче залезе. Защо компания, която е все още в неразвит статус и изглежда не е стартирала доставки или тепърва ще ги стартира, ще изразява такива мащабни намерения за инвестиции - ако става дума и за двете страни, това са над 200 млн евро(при серия Б за 30 млн евро)! Все пак говорим за конкурентен и цикличен сектор с висока капиталова интензивност. Въпреки изливането на маса пари в сектора и готовността за подпомагане, все пак един инвеститор може би иска някакъв нюанс на комерсиална валидация след всичките R&D разходи, капекси и тн... Но да кажем, че има маса лесни пари, все пак изглежда странно. Странно е и това, че в тази компания в Линкдин има 150-200 служители, от които една много голяма част са липсващи профили. Ако аз работех в някой секси стартъп за е-мобилност в Германия сигурно щях да го пиша.Не казвам, че Петков лъже - възможно е да има някакво инвестиционно намерение, но това е просто... намерение. Възможно е сумите да варират драстично - например да говорят за 30-40 млн евро инвестиция, но министърът съвсем леко да завишава бюджета. Докато не видя първа копка аз не вярвам това да се превърне в нещо съществено. Или казано другояче - предизборна реторика. И лично аз се дразня как покрай откровената простащина на Ива Николова от ПИК с тъпите й въпроси за дипломата на това недоразумение, не само, че ги затапи (че този има патологичен проблем със самочувствието и покритието е факт, ама от 10 години се представя като "Кирил Петков, завършил Харвард", Америка за България финансират някои от инициативите му, та точно там да се целиш дето е ясно, че не лъже е крещящо тъпо), ами дори и успя да представи това като някаква невероятна инвестиция. Малко като провиотиците му - на хартия е куул, ама ако се вгледаш в детайла е като липовона на Ричи Величков - купува някакъв евтин продукт, който продава скъпо в САЩ(отчетите му индикират за чисто търговски операции, никакво производство), препаратът е в най-добрия случай със съмнителни ползи, както повечето хомеопатия, а реалният резултат е, че от тези търговски операции прави 300 к лева брутна печалба, която се разпределя за заплати на 2ма служители. Което може би не е малко, но предпочитам за Петков да се говори като спекулант, а не като сериен предприемач, представляващ панацея за българската икономика. Така де, мултипликаторният ефект извън неговия джоб, си е просто нулев. Да не се окаже същото и с инвестициите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Нямат шанс тези.При положение, че гигантите яко навлизат в сектора, да заложиш на нещо подобно е бошлаф работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Привлякохме за пръв път в българската история голяма европейска компания за производство на електроавтомобили...Леле леле.Напънала се планината, родила мишка.Малко като приказката с компютрите и компотите за Япония се получи...Нито е баш голяма,нито вие сте я привлякли, май заслугата, ако стане нещо ще е по скоро на Домусчиеви. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години на който му е интересно ей това клипче дава май най-много инфо за колата , иначе ще правят и товарен и пътнически ван . засега само в немско ... https://***.youtube.com/watch?v=x9g8EeOLpBo отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Най-големия кеф е като напишеш в гоглето NEXT.GO. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години теслата все пак е топ ъф да топ на електричките ... всички останали им дишат прахта с по неколко обиколки след тех ... тя твойта ще е и с новият модел батерия ... :))) ... тва за малолитражка не е зле ... в този размер нема къде да събереш повече двигатели и батерия ... в европа средно ежедневното каране е от 30 до 40км . 120 си е екстра в общият случай . гъсто населени градове , тесни улици , тесни места за паркиране , кратки разстояния . маломерните коли са един от най-добре продаваните сегменти в ЕС . като започнеш да плащаш по 3-4лв на седмица за ток вместо по 80-100лв за бензин друга песен ще запееш . спреш и по сервизи да висиш ... :))) ... и на зарядна станция пак си е далавера в пъти от бензина ... не зле за начало , на всички големи европейски производители маломерните електрички са с подобни параметри ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Туй ли беше водещата немска компания от фалбите на министъра?И ся кво - държавата снася 34млн на Домуса... останалото приказки от 1001 нощ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години *** и ти си расъл ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години 26600 евро за този размер и този пробег от 120 км ми се струва като кофти оферта.Тесла ми дават базова цена за 3 моторния сайбъртрак 70 000 евра . Опция е пълния автопилот за още 7000. Пробег според външните условия и шофирането от 380 до 605 км. Ускорение 0-100 км под 3 секНай слабата 1 моторна версия с малко по слаб пробег и ускорение 0-100 за 6.5 сек почва от индикативно 45000 евра.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ефтиния а?Ама трябва да си земеш 2 , една за левия и една за десния крак отговор Сигнализирай за неуместен коментар