Националното сдружение на търговците и превозвачите на горива се опита да спре влизането Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и нефтопродукти. Законът бе обнародван в Държавен вестник на на 12 юли 2018 г. и с изключение на някои разпоредби влиза в сила през януари.
Законопроектът, срещу който още от предлагането му имаше възражения, предвижда регистрационен режим за фирмите, продаващи на едро и дребно горива, както и ежегодно обезпечение до 500 хил. лв. за петролните бази и складове.
Необходимите гаранции за всяка бензиностанция са 20 хил. лв., превозвачите на течни горива ще трябва да предоставят обезпечение от 3 хил. лв. за всяка цистерна. От 200 до 500 хил. лв. е задължителната банкова гаранция или депозит за дружествата, които се занимават с дистрибуция и пълнене на бутилки с втечнен газ.
Тъй като Националното сдружение на търговците и превозвачите на горива не успя да предотврати влизането на закона в сила, сега членовете му са готови да организират протест на „жълтите жилетки“ още тази седмица. Планират се демонстрации във всички големи градове, както и затваряне на няколко граници, каза пред БНР неговият говорител Симо Симов.
„Законът поражда огромен монопол, институциите не реагират. Ще излезем на улицата до пълното спиране на закона“, заяви Симов.
Законът по думите му поставя неизпълними условия – за да останеш на пазара в търговията на едро, трябва да имаш капитал от 1 млн. лв. и гаранция от 500 хил. лв. Това е несправедливо спрямо по-малките фирми. „Ние сме построили нашите бензиностанции в най-бедните райони и в селата“, допълни представителят на сдружението.
Той припомни, че през лятото е имало протест срещу проекта. Сега търговците очакват помощ от омбудсмана Мая Манолова, след като от президентството не са откликнали.
В сдружението членуват около 100 фирми. За първия протест са подготвени над 1000 жълти жилетки. Протестът не е политически, подчертават организаторите.
До края на седмицата се планират протести в големите градове и затварянето на граници „с жива сила“. „Отчаяните хора са готови на всякакви действия“, обясни Симо Симов.
Той обеща, че протестът ще е мирен и няма да се създава напрежение.
Сдружението е готово да атакува в съда наредбата, чрез която ще се прилага законът.
Депутатът Емил Димитров – Ревизоро от „Обединени патриоти“, който внесе спорния законопроект, нарече през лятото на миналата година митове и легенди „теориите“, които циркулират в публичното пространство относно новия закон.
Той бе категоричен, че промените целят единствено цистерните да бъдат регистрирани срещу 300 лв., а за бензиностанциите единственото изискване е да декларират обезпечение от 20 хил. лв. „Посочете ми за коя работеща и печелеща фирма 300 лв. са проблем. Нека предоставят гаранции и ще бъдат вписани легално в регистрите. Те не желаят“, каза тогава депутатът.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 6 години Много ги натискат малките търговци на горива, коментира се че нямат достъп до складове да оставят горивото/защото те са монополизирани/, постоянно най-различни наредбички, изисквания , проверки. А трябва да може всеки да внесе две цистерни и да продава от кранчето. Това е свободен бизнес. А сега прагът да влезеш в този бизнес е много висок и недостъпен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар