Данните за първите два месеца от зимния сезон са много добри и очакваме през него чуждестранните туристически посещения да нараснат с около 10-15 на сто. Това каза в Банско министърът на туризма Николина Ангелкова по време на първата кръгла маса за обсъждане на проекта за вино, кулинария и туризъм, който е съвместна инициатива между Министерството на туризма и Министерството на земеделието.
За периода декември 2017 г. - януари 2018 г. туристическите посещения на чужденци в България общо са близо 895 хил., като се увеличават със 17% спрямо периода декември 2016 г.– януари 2017 г.
В двата месеца от зимния сезон туристите в община Банско са близо 116 хил. и нарастват с 14,8 на сто в сравнение със същия период година по-рано. Броят на нощувките се увеличава с 18,5%, като достига близо 377 хил.
Първите данни за тази година са обещаващи и очакваме да постигнем устойчив ръст и през 2018 г., коментира Ангелкова, цитирана от пресцентъра на министерството. Тя се позовава на данните от НСИ, според които през януари общият брой чуждестранни туристически посещения в България е повече от 437 хил., а увеличението достига близо 19% спрямо същия период година по-рано.
С проекта за 12 винено-кулинарни дестинации очакваме да привлечем повече туристи към вътрешността на страната, посочи Ангелкова по време на кръглата маса, на която специален фокус бяха първа и втора дестинация - „Долината на Струма“ и „Долината на Места“.
Според министъра на туризма проектът ще окаже положително влияние върху развитието на редица общини не само в туризма, но и за подобряване на качеството на живот на местните хора.
При разработването на концепцията избрахме винено-кулинарните дестинации да са 12 - колкото месеците в годината. Те включват традиционните винени напитки и характерната кухня за всеки регион и обхващат близо 50 общини и около 100 туристически обекта в страната, информира министърът. Тя поясни, че първите две дестинации, които основно се дебатираха днес, минават през 9 общини и повече от 15 туристически атракции.
С тази кръгла маса започва втори етап на проекта, който предвижда общо 6 регионални кръгли маси в страната. Очакват се становища на бизнеса.
Ще бъде предложено на министъра на регионалното развитие Николай Нанков да бъдат поставяни указателни табели, които да насочват и информират туристите за дестинациите.
Работи се и по създаването на запазена марка „Сподели България“. За целта вече е стартирана процедура в Патентното ведомство. Направени са и съответните проверки за запазване на марката, каза министърът.
Планира се окончателните винено-кулинарни дестинации да бъдат обявени преди есента тази година. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на сайта на двете ведомства. Предвижда се припознатите от бранша и от общините 12 винено-кулинарни дестинации да бъдат включени и в платформата iLoveBulgaria, която в момента съдържа повече от 500 туристически обекта.


Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
Влизането в еврозоната ще промени платежния пейзаж у нас в дългосрочен план
IBM придобива Confluent за $11 млрд, за да разшири AI услугите си
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Съпругата на руски активист в изгнание го обвини в шпионаж
Маникюр за зимата – 7 дизайна тип пуловер, които да опитате
Коледа може да е особено мразовито: Експерти обсъждат дали настъпва зимата на века
Приоритети: Поколението Z предпочита домашните любимци пред децата
Джеси Джей предупреди, че ракът ѝ може да се завърне