Отменя се спорната наредба, която предвиждаше увеличение на часовете по кормуване и въвеждането на джипиес контрол в автомобилите. Това стана след среща между протестиращите днес автоинструктори и министрите на транспорта и образованието Росен Желязков и Красимир Вълчев, съобщи БНР.
Обратът дойде днес на фона на протест на автоинструкторите с основно искане да бъде отменена наредбата на министъра, която въвежда нова система за контрол на обучението на водачите и увеличава броя на часовете за подготовка.
По време на разговорите е договорено да се създаде нова работна група, която да бъде оглавена от председателя на Държавната агенция по пътна безопасност Малина Крумова.
„Тази група ще има разширени задачи, които са свързани с това да се уточни какъв трябва да е изпитът, какво трябва да е обучението, какви да са необходимите мерки – много по-широко, извън провеждането на обучението и контрола върху обучението. Да работим и в контекста на новото законодателство, което предстои да се подготвя във връзка с решението на Министерски съвет за нов Закон за движение по пътищата“, обясни Крумова.
„Когато работната група излезе със съответните предложения, и те се приемат и няма разнобой в бранша, и се приемат консенсусно, тогава ще започнат промени в нормативната база“, посочи директорът на „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски.
Междувременно неправителствени организации са изпратили до премиера Борисов и до министерствата на вътрешните работи, на транспорта и на образованието и науката позиция за необходимостта часовете по кормуване да бъдат увеличени.
Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България коментира: „Ние сме „за“ 42 часа, при условие, че се гарантира неотменимото им даване.
Смятаме, че електронната система не може да бъде корумпирана, тя не може да бъде субективна. Тя е обективен начин на контрол. Системата първо локализира и верифицира инструктора и курсиста, че са на едно и също място, тоест в автомобила. Второ, отбелязва часа на тръгване и часа на свършване. Трето, GPS системата показва маршрута, по който се е движил автомобилът с инструктора и курсиста, колко километра са изминати за един час, кое упражнение е отработено - дали е магистрала, дали е извънградско, дали е нощно каране“.
Работната група ще разработи предложения, които да бъдат синхронизирани с новия Закон за движение по пътищата и да обхванат и елементи като нуждата да има допълнителни ограничения за новите водачи, след придобиване на тяхната правоспособност.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците