Процедурата за приемане на пакета „Мобилност” започна в полза на българските превозвачи. Дебатът и гласуването на транспортната комисия в Европарламента вчера приключи с приемане на всички предложения за промени, внесени от българските евродепутати.
„Изпълнена е първата точка, която беше изключително важна. Вчера беше гласувана т.нар. Директива за командироване на работници в чужбина. Това е много важна стъпка. Оттук нататък предстои още много работа. Важно е да се отбележи, че нито за минута не сме спрели да отстояваме позицията на бранша на българските превозвачи”, заяви по Нова телевизия зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.
Европейският парламент в Брюксел гласува текстовете от т. нар. „Закона Макрон”, който изкара засегнатите превозвачи с камионите по улиците на България и Белгия. Родните превозвачи заплашиха дори с референдум за излизане от ЕС, ако пакетът "Мобилност" не бъде променен.
Решенията на транспортната комисия, които касаят българските превозвачи, предвиждат те да могат да пренощуват в кабината на камиона без да са длъжни да спят в хотели; да могат да избират къде и кога да почиват и да взимат месечната си почивка, но преди това ще трябва да уведомят работодателите си, които от своя страна трябва да заплатят социални осигуровки в размер, приет в страната, на чиято територия се намират. Процедурата засега е само в начална фаза. Предстои тя да мине през още няколко етапа.
Относно изказването на вицепримиера Красимир Каракачанов, че страната ни трябва да заеме по-твърда позиция относно проблемите на транспортния бранш, Ангел Попов коментира с думите: „Трябва да има дипломация, без обаче да отстъпваме от нашите национални интереси”.
Евродепутатът Андрей Новаков определи одобреното от ЕП като значителен успех.
Усилията на премиера и на министър Московски дадоха резултат, защото това беше плод на много дълги преговори и усилия, каза евродепутатът по БНТ.
С оглед на това, че отпаднаха повече от 3/4 от тези наистина неприемливи за българския бранш мерки, аз считам, че това беше значителен успех, посочи той. И обясни, че евродепутати са променили възгледите си по темата в последния момент по част от поправките. "Получихме подкрепа от колеги, които се колебаеха", "колегите от Германия и Франция останаха непреклонни до последно", подчерта той.
Оттук насетне остава пленарно да гласуваме само мандат за преговори, не и мнение по текстовете, които приехме, каза Новаков.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 7 години Типична черта на българина е да говори по теми от които нищо не разбира. По-добре си трай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Изобщо не надувайте фанфарите. Една комисия не значи гласуване там, де Макарона им к'ъде 60% поддръжници. ЕП се интересува от процеси, комисиите са врменно положение на нещата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Очевидно лобизмът на българските предприемачи е силно дискриминационен срещу българските шофьори. С това отношение нищо чудно, че хората предпочитат да работят за чуждестранни работодатели. Вярно, че са неграмотни, но толкова късогледи предприемачи не могат да съществуват извън условията на българската корупционна среда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар