Най-голямата рекламна агенция в света WPP отчете най-драстичното обезценяване на акциите си от 1999 г. насам, след като главният изпълнителен директор Мартин Сорел обяви по-ниски очаквания за приходите и прогнозира, че тази година компанията няма да отчете ръст. С това той отново напомни на инвеститорите, че рекламната индустрия претърпява най-драматичния си катаклизъм от десетилетия, посочва агенция Bloomberg.
Според новите данни ръстът на дългосрочните приходи ще бъде между 5% и 10%. За сравнение, предишните очаквания бяха за до 15%. От WPP посочиха, че годината е започналa „бавно“, запазвайки тенденцията от 2017 г., през която маржовете и продажбите останаха без промяна.
Отговорът на инвеститорите не закъсня. Цената на акциите загуби почти 15% от стойността си, което от своя страна доведе до временно прекратяване на търговията им.
„Това е силно напомняне за големите предизвикателства, пред които е изправена WPP“, посочва Алекс Дегрот, медиен анализатор за компанията Cenkos Securities.
Сривът на лидера в рекламния сектор е най-драматичният знак досега за задълбочаването на кризата, пред която компанията и нейният изпълнителен директор са изправени. Някои от големите клиенти като Unilever намаляват средствата си за реклама, за да ограничат разходите, докато дигитални играчи като Google и Facebook спират работа с рекламните агенции, които изпълняват ролята на посредници.
На този фон базираният в Париж конкурент на WPP - Publicis Groupe също отчете поевтиняване на акциите си с 6,1%.
Сривът в цената на акциите задълбочава още повече лошото представяне на рекламната агенция, която в рамките на миналата година загуби една трета от стойността си.
Основал компанията през 80-те години, Сорел е най-големият индивидуален акционер с дял от около 1,4%.
От WPP заявиха, че ще отговорят на предизвикателствата с преструктуриране, опитвайки се да привлекат нови таланти и да подобрят обслужването на клиентите.
По думите на Сорел 2017 г. не е била добра година за компанията, като в тази среда „най-успешните агенции ще бъдат тези, които предлагат простота и гъвкавост на структурите си, за да предоставят продуктивни и ефективни решения – a така и растеж, за клиентите“.


Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
30 души са задържани на протеста в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Дъщерята на Скалата потвърди връзката си с млада кечистка
Датската разузнавателна агенция разглежда САЩ като потенциален проблем за сигурността
Мадона разгорещи страстите по къса рокля
Движението по софийския булевард "Васил Левски" е възстановено
Проф. Михаил Константинов: Считайте властта за свалена