Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Verizon e търсил купувачи за Yahoo Finance

Не е ясно колко пари се надява да привлече Verizon от продажбата на този бизнес

Verizon e търсил купувачи за Yahoo Finance

Снимка: Ройтерс

Американският мобилен оператор Verizon Communications Inc е търсил по-рано тази година купувачи за Yahoo Finance, една от най-популярните интернет дестинации за финансови новини и инструменти за управление на портфолиото, предава Ройтерс, като се позовава на трима души, запознати с въпроса.

Макар че американският оператор никога не е стартирал официален процес по продажба, той тихо е привличал интереса към Yahoo Finance, макар че обновява медийното си подразделение, по-рано наречено Oath, а наскоро преименувано на Verizon Media.

Компанията е приключила търсенето си наскоро, съобщават източниците, които отказват да бъдат назовани, защото преговорите са частни.

Yahoo се очертава като централен елемент на плановете на Verizon Media за спасяване на доминиращата колекция от интернет активи, която се свива от края на първото десетилетие на века.

„Ние не коментираме слухове и спекулации", се казва в изявление на Verizon Media в четвъртък. Yahoo Finance е неразделна част от стратегията на Verizon Media за растеж. Ние продължаваме да инвестираме в разширяването на програмирането на живо, аудиопрограмите и наскоро стартиралия продукт Yahoo Finance Premium“.

Yahoo и AOL са двете големи марки в рамките на Verizon Media, която също така притежава новинарския сайт HuffPost, технологичните новинарски сайтове Techcrunch и Engadget, както и сайта за микроблогове Tumblr.

Въпреки сериозната ерозия на ползването и стойността на бизнеса на Verizon Media, Yahoo Finance остава отличник. Това беше най-посещаваният сайт в категорията новини за бизнеса и финансите през май, превъзхождайки Forbes и CNBC, като е привличал средно над 100 милиона месечни посетители в световен мащаб през тази година, показват данни на медийната аналитична компания comScore.

Още по темата

Отделен източник с преки познания за плановете на Verizon казва, че компанията се стреми да придобие повече медийни активи, за да укрепи портфейла си и бизнеса на Yahoo Finance.

Източникът каза, че Verizon е получил непоискана оферта към Yahoo Finance, но не е разговарял с партньорите.

Verizon Media се бори с намаляването на използването и ръста на приходите. През миналата година Verizon отписа 4,6 млрд. долара от медийните си активи.

Verizon похарчи общо 9,2 милиарда долара за закупуването на AOL и Yahoo съответно през 2015 г. и 2017 г. Бившият главен изпълнителен директор на Verizon Media Тим Армстронг е проучвал възможностите за медийната група, включително за придобиването им от Verizon, предаде през миналата година новинарският сайт The Information.

Yahoo бе пионер в ерата на интернет през 90-те години. В пика си в края на 90-те пазарната стойност на компанията бе над 125 млрд. долара. Комбинираната пазарна стойност на AOL в деня след обявяването на оферта за 165 млрд. долара за закупуване на Time Warner през 2000 г. бе над 340 млрд. долара.

Уолт Пицик, анализатор, който следи Verizon в изследователската компания BTIG, казва, че компанията е фокусирана върху мобилния си бизнес, а медийното подразделение се е превърнало в „последна дупка на кавала“, след като през миналата година Ханс Вестберг бе обявен за главен изпълнителен директор на Verizon.

Не е ясно колко пари се надява да привлече Verizon от продажбата на Yahoo Finance. Други сделки с новинарски публикации биха могли да предоставят еталон за оценка. Германският дигитален издател Axel Springer купи 88%, които все още не притежаваше от базираното в Ню Йорк издание Business Insider през 2015 г., като сделката оценяваше Business Insider на 442 млн. долара.

През миналия месец Yahoo Finance стартира премиум абонамент, който предлага разширени инструменти за портфолио, доклади с изследвания и инвестиционни идеи за 50 долара на месец.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Publicis сви годишната си прогноза и с това потопи цената на акциите си